کد خبر: 456612
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ۰۸:۱۲:۲۳
| |

وعده سازمان بهزیستی برای راه‌اندازی صندوق تسهیلات اشتغال معلولان

وحید قبادی دانا، رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: صندوق تسهیلات اشتغال افراد دارای معلولیت در کشور راه اندازی می شود که می تواند خلا نبود بانک برای تامین نیازهای جامعه هدف این سازمان را جبران کند.

وعده سازمان بهزیستی برای راه‌اندازی صندوق تسهیلات اشتغال معلولان
کد خبر: 456612
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ۰۸:۱۲:۲۳

اعتمادآنلاین| وحید قبادی دانا، رییس سازمان بهزیستی کشور عصر روز دوشنبه در بازدید از کارگاه تراشکاری معلول ناشنوای میاندوآبی افزود: تاکنون بانک یا موسسه ای برای ارائه تسهیلات مختص معلولان در کشور وجود نداشته که سعی داریم این نقیصه را به زودی برطرف کنیم.

در این بازدید غلامرضا ظهیرمالکی معلول میاندوآبی نیز که رشته تراشکاری را دنبال کرده، گفت: بهزیستی میاندوآب در این کار پشتیبان وی بوده ولی در صورت حمایت بیشتر می‌توانیم این مکان را توسعه دهیم.

بازدید از موسسه خیریه گل‌های باغ رحمت میاندوآب‌ (مرکز نگهداری بیماران اعصاب و روان) برنامه دیگر رییس سازمان بهزیستی کشور در سفر به میاندوآب‌ بود.

مرکز نگهدای بیماران روانی گل‌های باغ رحمت میاندوآب در سال 1386 راه‌اندازی شده و اکنون 60 بیمار از سطح آذربایجان‌غربی در آن نگهداری می‌شوند.

بازدید و سرکشی‌ از موسسه خیریه و مرکز نگهداری معلولان ذهنی "یاس شکسته" میاندوآب‌ برنامه بعدی رییس سازمان بهزیستی کشور در سفر به میاندوآب‌ بود که با حضور در آن با هیات مدیره این مرکز دیدار و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و مسایل آن قرار گرفت.

در این موسسه بیش از 60 نفر معلول ذهنی دختر بالای 14 سال نگهداری و از خدمات گفتار درمانی، توانبخشی، فیزیوتراپی و روان شناسی بهره مند می‌شوند.

بازدید از مرکز اقامتی میاندوآب برنامه بعدی رییس سازمان بهزیستی کشور در سفر به این شهرستان بود.

رییس سازمان بهزیستی کشور در این بازدید با بیان اینکه ام‌المصائب آسیب‌های اجتماعی، اعتیاد است، گفت: برای حل این معضل، روش درمانی راه اندازی مراکز جامع درمانی بازتوانی مبتنی بر استمرار درمان تدوین شده که خانواده محور است.

قبادی دانا افزود: در این طرح علاوه بر درمان بیماری روانی، حرفه آموزی برای معتادان بهبود یافته نیز در دستور کار است.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح به صورت مشارکتی توسط 2 معاونت پیشگیری و اشتغال در بهزیستی دنبال می‌شود و این مدل با تامین اعتبار اولیه، یارانه درمان و همچنین با هدف اشتغال‌ زایی اجرایی می‌شود .

وی اظهار کرد: در هر استان برای راه‌اندازی یک مرکز مجوز صادر می‌شود که با توجه به شرایط میاندوآب این مدل در این شهرستان اجرا می‌شود.

"وحید قبادی‌دانا" رییس سازمان بهزیستی کشور روز گذشته میهمان مسوولان میاندوآب بود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها