کد خبر: 456741
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ۱۵:۰۰:۰۰
| |

«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

انتخابات سنای آمریکا | آخرین نبرد در جورجیا / 2 کرسی باقی مانده در ایالت جورجیا تکلیف اکثریت سنا آمریکا را مشخص خواهد کرد

به گزارش نیویورک تایمز، در شب انتخابات دور نهایی سنا در ایالت جورجیا یکی از مقامات ارشد انتخاباتی این ایالت در نشستی خبری ادعاهای نادرست تقلب از سوی ترامپ را به شدت محکوم کرد و از مردم این ایالت خواست بدون توجه به اطلاعات غلطی که رئیس‌جمهور منتشر می‌کند رأی خود را به صندوق بیندازند.

انتخابات سنای آمریکا | آخرین نبرد در جورجیا / 2 کرسی باقی مانده در ایالت جورجیا تکلیف اکثریت سنا آمریکا را مشخص خواهد کرد
کد خبر: 456741
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ۱۵:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| در حالی که جو بایدن و دونالد ترامپ برای آخرین گردهمایی‌های انتخاباتی سنا به ایالت جورجیا رفته‌اند، مقامات انتخاباتی این ایالت در مقابل ادعای تقلب در انتخابات ریاست‌جمهوری و تهدیدها و فشارهای ترامپ ایستادگی می‌کنند.

2 کرسی باقی‌مانده سنا که سرنوشت‌شان فردا در جورجیا مشخص خواهد شد، تکلیف حزبی را که اکثریت سنا را در دست خواهد گرفت روشن می‌کند.

نشست خبری مقام ارشد انتخاباتی جورجیا

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از نیویورک تایمز، در شب انتخابات دور نهایی سنا در ایالت جورجیا یکی از مقامات ارشد انتخاباتی این ایالت در نشستی خبری ادعاهای نادرست تقلب از سوی ترامپ را به شدت محکوم کرد و از مردم این ایالت خواست بدون توجه به اطلاعات غلطی که رئیس‌جمهور منتشر می‌کند رأی خود را به صندوق بیندازند.

در این نشست خبری گابریل استرلینگ مقام ارشد انتخاباتی تک‌تک ادعاهای تقلب در انتخابات ایالت جورجیا از سوی ترامپ را تکذیب کرد. ادعاهایی که رئیس‌جمهور اخیراً در تماس تلفنی با برد رفنسپرگر وزیر جمهوری‌خواه این ایالت نیز مطرح کرده بود.

ترامپ در این گفت‌وگو رفنسپرگر را تحت فشار قرار داد تا رأی لازم برای تغییر نتیجه انتخابات در ایالت جورجیا را «پیدا» کند.

گابریل استرلینگ مدیر اجرای سیستم رأی‌گیری ایالت در کنفرانس خبری بعدازظهر دوشنبه با اشاره به تماس تلفنی ترامپ و رفنسپرگر گفت: «من می‌خواستم فریاد بزنم.»

انتخابات جورجیا

استرلینگ درادامه گفت که ادعاهای رئیس‌جمهور درباره تقلب در انتخابات تماماً دروغ است.

اعتراض شدید نمونه‌ای بارز از حمله‌های مداوم ترامپ طی 2 ماه گذشته به سیستم رأی‌گیری جورجیا و تاثیر آن بر فضای سیاسی این ایالت در آستانه یک انتخابات حساس بود.

سخنرانی ترامپ و بایدن در جورجیا

اگرچه ترامپ دوشنبه‌شب در حمایت از کلی لوفلر و دیوید پردو، 2 نامزد حزب جمهوری‌خواه ایالت جورجیا، سخنرانی کرد، مقامات حزب نگران بودند که ادعاهای بی‌اساس او در مورد تقلب در انتخابات باعث کاهش میزان مشارکت در پایگاه آنها شود.

ترامپ و جو بایدن هر 2 دوشنبه‌شب آخرین تلاش خود را برای حمایت از کاندیداهای انتخابات سنا در جورجیا به کار بستند. انتخاباتی که نتیجه آن نه تنها تعیین‌کننده حزبی است که ریاست سنا را به دست می‌آورد بلکه مسیر برنامه‌های سیاسی دوره اول ریاست‌جمهوری جو بایدن را نیز مشخص خواهد کرد.

در صورت پیروزی 2 نامزد دموکرات، جون اوسوف و رافائل وارنوک، دموکرات‌ها کنترل کاخ سفید و هر 2 مجلس نمایندگان را در اختیار خواهند گرفت.

ترامپ در تجمع انتخاباتی دوشنبه‌شب در دالتون، در شمال غربی جورجیا، ادعاهای بی‌اساس خود مبنی بر اینکه قربانی تقلب در انتخابات شده را تکرار کرد. او گفت: «این انتخابات تقلبی بود، اما ما هنوز در حال جنگ هستیم و شما خواهید دید که چه اتفاقی خواهد افتاد.»

انتخابات جورجیا

ترامپ همچنین رأی‌گیری روز سه‌شنبه را «یکی از مهم‌ترین انتخابات دور دوم در تاریخ آمریکا» خواند و از نمایندگان حزب جمهوری‌خواه تمجید کرد.

او خطاب به جمعیت حاضر گفت: «دموکرات‌ها در تلاش بودند کاخ سفید را بدزدند بنابراین نباید اجازه دزدیدن انتخابات سنا را هم به آنها داد.»

ترامپ در حال آموختن درسی سخت در مورد دموکراسی است

جو بایدن در سخنرانی خود در آتلانتا اشاره مستقیمی به تماس تلفنی ترامپ نکرد، اما به صراحت از تاکتیک‌های مستبدانه رئیس‌جمهور انتقاد کرد.

بایدن خطاب به هوادارانی که روی سقف یا داخل ماشین‌های خود نشسته بودند گفت که ترامپ در حال آموختن درسی سخت در مورد دموکراسی است.

انتخابات جورجیا

رئیس‌جمهور منتخب در ادامه گفت: «همان‌طور که دوستان مخالف ما در حال فهم این موضوع هستند که تمام قدرت از طرف مردم می‌آید و سیاستمداران نمی‌توانند قدرت را تحت کنترل خود بگیرند. این اغراق نیست. شما می‌توانید آمریکا را تغییر دهید.»

در آخرین ساعات تبلیغات جمهوری‌خواهان ادعای خود مبنی بر اینکه «اگر دموکرات‌ها کنترل کنگره و کاخ سفید را به دست آورند، به سوسیالیسم چپ میدان خواهند داد» را باز هم تکرار کردند. و دموکرات‌ها بر این مساله پافشاری کردند که ترامپ با تماس با رفنسپرگر هدفی جز خنثی کردن خواست رأی‌دهندگان و تضعیف دموکراسی نداشته است.

گابریل استرلینگ مقام ارشد انتخاباتی بخشی از نشست خبری خود را به مرور تک‌تک ادعاهای دروغین ترامپ یا وکلای او دال بر تقلب در انتخابات اختصاص داد.

تیم وکلای ترامپ ادعا کرده بودند که هزاران رأی در ایالت جورجیا از سوی افرادی که کمتر از 18 سال داشتند، کسانی که برای رأی‌گیری ثبت‌نام نکرده بودند، کسانی که دیر ثبت‌نام کرده بودند یا در ثبت‌نام به جای آدرس مسکونی آدرس پستی ثبت کرده بودند، داده شده است.

استرلینگ گفت وزیر ایالت این ادعاها را بررسی کرده و حتی یک رأی با شرایط مذکور یافت نشد.

او همچنین افزود، رفنسپرگر برادری ندارد که در یک شرکت فناوری چینی کار کند- چیزی که ترامپ در یکی از ری‌توییت‌هایش ادعا کرده بود- در واقع آقای رفنسپرگر اصلاً برادری به نام رون ندارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها