وزیر دفاع: شهید فخری‌زاده پرچمدار ایستادگی در برابر تهدیدات هسته‌ای بود

وزیر دفاع بیان کرد: شهید فخری زاده به عنوان یک دانشمند برجسته در حوزه فیزیک هسته ای، پرچمدار ایستادگی در برابر تهدیدات هسته ای بود .

وزیر دفاع: شهید فخری‌زاده پرچمدار ایستادگی در برابر تهدیدات هسته‌ای بود
کد خبر: 456750
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ۱۳:۲۰:۴۹

اعتمادآنلاین| به مناسبت چهلمین روز شهادت شهید محسن فخری زاده دانشمند هسته‌ای و دفاعی کشورمان، مراسم بزرگداشتی در مسجد سازمان انرژی اتمی با حضور وزیر دفاع، رئیس سازمان انرژی اتمی، امیر عبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل و تنی چند از مقامات لشکری و کشوری و خانواده شهید فخری زاده برگزار شد.

امیر حاتمی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: بخشی از کارهای شهید دانشمند دکتر فخری زاده در حوزه ی پدافند هسته ای بود و ایشان اقدامات ارزنده ای در این حوزه از خود به یادگار گذاشت.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین تهدیدات در سطح دنیا تهدیداتی از نوع هسته ای است گفت: آمریکا و رژیم غاصب صهیونیستی هزاران و صدها بمب هسته ای را در اختیار دارند و تهدیدی برای امنیت مردم جهان محسوب می شوند.

وزیر دفاع تصریح کرد: شهید فخری زاده به عنوان یک دانشمند برجسته در حوزه فیزیک هسته ای، پرچمدار ایستادگی در برابر تهدیدات هسته ای بود .

حاتمی با بیان اینکه نه تنها با ترور دکتر فخری زاده روند علمی و تحقیقاتی سازمان سپند متوقف نشد بلکه اعتبار این مجموعه افزایش و احساس مسئولیت کارکنان آن مجموعه نیز مضاعف شد.

وی ادامه داد: به برکت خون این شهید دولت یک تصمیم مهمی اتخاذ کرد و بودجه تحقیقاتی وزارت دفاع 250درصد افزایش یافت .

وزیر دفاع با بیان اینکه کارکنان مجموعه سپند دریافته اند، این سازمان خار چشم دشمنان است گفت: دشمنان نسبت به اقتصاد ما، حضور ایران در منطقه برای ایجاد امنیت، قدرت موشکی و استفاده ی صلح آمیز از انرژی هسته ای و به ویژه پدافند هسته ای و موشکی حساسیت دارند.

وی تأکید کرد: بخشی از تلاش شهید فخری زاده برای محافظت از جان مردم در راستای خنثی سازی تهدیدات هسته ای آمریکا و رژیم صهیونیسی بود و امروز کارکنان مجموعه سپند با انگیزه ی مضاعف راه این شهید والا مقام را ادامه خواهند داد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها