کد خبر: 456765
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ۱۴:۱۵:۴۸
| |

چرا نتایج انتخابات سنا در جورجیا مهم است؟

نوامبر گذشته بیش از 81 میلیون آمریکایی برای رساندن جو بایدن به ریاست جمهوری رای دادند. اما سرنوشت ریاست جمهوری بایدن ممکن است به دو انتخاباتی بستگی داشته باشد که امروز (سه‌شنبه) برای سنای جورجیا برگزار می‌شود.

چرا نتایج انتخابات سنا در جورجیا مهم است؟
کد خبر: 456765
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ۱۴:۱۵:۴۸

اعتمادآنلاین| به نوشته روزنامه گاردین، بحث کنترل سنای آمریکا مطرح است. اگر دموکرات‌ها در دو رای‌گیری امروز پیروز شوند، رئیس جمهوری منتخب آمریکا فرصت بزرگی برای ایجاد یک میراث ترقی‌خواه پیدا می‌کند.

اگر دموکرات‌ها در این دو رقابت بازنده شوند، این کشور دست‌کم یک دوره دو ساله را با حضور دولتی دو دسته تجربه می‌کند؛ در آن صورت میچ مک‌کانل، رهبر اکثریت سنا قدرت را دوباره به دست گرفته و احتمالا در مسیر دستورکار بایدن سنگ‌اندازی می‌کند.

حوزه‌های اخذ رای از ساعت هفت صبح به وقت شرق آمریکا تا هفت شب به وقت شرق آمریکا به کارشان ادامه می‌دهند و اگر تا آخرین لحظات رای‌گیری شخصی در صف مانده باشد، آرای آنها هم اخذ می‌شوند و همین ممکن است زمان رای‌گیری را طولانی‌تر کند.

همانند انتخابات نوامبر، آرای پیش از موعد لزوما به معنای نتایج اولیه نیستند. طبق قوانین ایالتی، شمارش آراء تا زمانی که شعب اخذ رای در ساعت هفت عصر بسته نشوند، آغاز نمی‌شود. برگه‌های رای نظامی‌ها و آمریکایی‌های خارج از این کشور که تا روز جمعه برسند، شمارش خواهند شد.

مقام‌های انتخاباتی می‌گویند، این بدین معناست که ممکن است روشن شدن نتایج چندین روز به طول بینجامد. انتخابات نوامبر در ایالت جورجیا بسیار شانه به شانه پیش رفت و پیروزی بایدن در این ایالت تا 10 روز بعد از انتخابات اعلام نشد.

فرایند شبیه انتخابات نوامبر است. بعد از بسته شدن شعب اخذ رای، میزان مشارکت‌ها به تدریج در سطح حوزه و بخش منتشر می‌شوند. رسانه‌های خبری پیش‌بینی انجام داده و در اولین فرصت برندگان را اعلام می‌کنند.

چنانچه دموکرات‌ها بازنده شوند، احتمالا بیانیه‌هایی برای پذیرش شکست منتشر می‌کنند. با این حال اگر نامزدهای جمهوری‌خواه شکست بخورند، معمولا از پذیرش شکست خودداری کرده و ادعاهایی درباره تقلب مطرح می‌کنند. در نهایت این ایالت نتایج انتخاباتی خودش را تایید کرده و دو سناتور را به واشنگتن می‌فرستد.

هیچکس انتظار ندارد که جمهوری‌خواهان نتایج این انتخابات را بپذیرند. چنانچه لافلر و یا پردو ببازند، یک جنگ چندجانبه در دادگاه‌ها، رسانه‌ها و مجلس قانونگذاری ایالتی انتظار می‌رود، درست شبیه جنگی که ترامپ بعد از شکست انتخاباتی نوامبر به راه انداخت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها