موافقت اداره گذرگاه‌های مرزی عراق برای گشایش گذرگاه جدید با ایران

نماینده استان بصره در پارلمان عراق امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که موافقت مقامات مسئول برای گشودن گذرگاه مرزی «الثغر» در این استان با ایران را به دست آورده است.

موافقت اداره گذرگاه‌های مرزی عراق برای گشایش گذرگاه جدید با ایران
کد خبر: 456815
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۶ ۱۷:۰۲:۴۳

اعتمادآنلاین| یک نماینده پارلمان عراق از کسب موافقت اداره گذرگاه‌های مرزی این کشور برای گشایش گذرگاه مرزی جدیدی در استان بصره با ایران خبر داد.

«مظفر اسماعیل الفضل» نماینده استان بصره در پارلمان عراق امروز در بیانیه ای اعلام کرد که موافقت مقامات مسئول برای گشودن گذرگاه مرزی «الثغر» در این استان با ایران را بدست آورده است.

وی در این بیانیه آورده است: واحد عملیات و برنامه‌ریزی اداره گذرگاه‌های مرزی با بررسی درخواست ما، با گشایش گذرگاه ارتباطی بین عراق و ایران در ناحیه الثغر در بخش القرنه در شمال بصره موافقت کرد.

الفضل گفت: این گذرگاه باعث اشتغالزایی دستکم دو هزار نفر در این ناحیه و بخش خواهد شد و همچنین در جهش اقتصادی استان بصره خصوصا مناطق شمالی این استان سهیم خواهد بود.

عراق و ایران دارای 10 گذرگاه مرزی رسمی برای تبادل تجاری و حرکت مسافران هستند که سه مورد از این گذرگاه‌ها در اقلیم کردستان عراق قرار دارد.

ایران سالانه به طور میانگین شش میلیارد دلار انواع کالاهای غیرنفتی را به عراق صادر می کند و با احتساب فراورده‌های نفتی و خدمات فنی مهندسی حجم کل تبادل اقتصادی بین دو کشور به بیش از 10 میلیارد دلار می رسد.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها