حضور رئیسی در انتخابات 1400 چقدر جدی است؟

حضور رئیسی در انتخابات 1400 حتما باعث رقم‌خوردن معادلات جدید انتخاباتی در جبهه اصولگرایی خواهد شد . به نظر می‌رسد که همچنان زود است که درباره تصمیم نهایی آقای رئیسی سخن گفته شود و باید منتظر ماند و دید که تا روز انتخابات چه تصمیمات جدید یا رخدادهای تازه‌ای گرفته یا رقم می‌خورد.

حضور رئیسی در انتخابات 1400 چقدر جدی است؟
کد خبر: 456845
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ۰۸:۰۳:۰۰

اعتمادآنلاین| با نزدیک‌شدن به زمان انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 بحث حضور برخی چهره‌ها و افراد در انتخابات بیش از پیش مطرح می‌شود و مشخصا در جبهه اصولگرایی نام‌های زیادی به گوش می‌رسد. یکی از این چهره‌ها آقای سید ابراهیم رئیسی است که اکنون ریاست قوه قضائیه را برعهده دارد. فردی که در سال96 وقتی در قامت نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ظاهر شد با اقبال از سوی نیروهای اصولگرا مواجه شد؛ به نحوی که اصولگرایان بر او به اجماع کردند و توانست 16میلیون رأی هم ازآن خود کند که رأی کمی نیست.

حالا اما چند روزی است که در محافل سیاسی شنیده می شود احتمال نامزدی ایشان قوت گرفته است. طبعا مطرح شدن احتمال نامزدی آقای رییسی یک اتفاق مهم در مناسبات انتخاباتی اصولگرایان است. زیرا بر اساس تجربه سال 96 این احتمال می‌رود که اجماع بر او صورت گیرد. در همین زمینه دو روز پیش سید حسین نقوی حسینی گفت که: «اصولگرایان تنها در صورتی به اجماع می‌رسند که آقای رئیسی نامزد انتخابات شود». یا حسن غفوری‌فرد که در گفت‌وگو با «خبرآنلاین» گفته است: «اکنون دو گروه از کاندیداها مطرح هستند. گروه اول بزرگانی چون محسن رضایی، محمد باقر قالیباف، میرسلیم، علی لاریجانی، جلیلی، عارف، اسحاق جهانگیری که چهره‌های شناخته شده و قدیمی هستند و در چند انتخابات اخیر به نحوی فعال بودند. گروه دوم دوستان و بزرگان جدید و شاید کمتر شناخته شده هستند مانند سردار حسین دهقان، سعید محمد، اردکانیان، عزت الله ضرغامی، آذری جهرمی و شاید عباس آخوندی و دیگران و فریدون عباسی که برای اولین بار در این سطح مطرح می‌شوند. در این میان یک نفر استثنا است و آن هم آیت الله سید ابراهیم رییسی می‌باشد که به خصوص با توجه به اقدامات بسیار شجاعانه ایشان در قوه قضاییه ظرفیت ایجاد سونامی رای به قول شما را دارد».


قبل‌تر از این سخنان هم احمد امیرآبادی فراهانی از اعضای هیات رئیسه مجلس در گفت‌وگویی تلویزیونی از آمدن مجدد رئیسی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری در 1400 حمایت کرد.

تمام این‌ها در حالی است که پیشتر به دلیل ارائه برنامه پنج‌ساله از سوی رئیسی این گزاره یعنی ورود او به انتخابات به زعم بسیاری منتفی قلمداد شده بود. او در آذرماه سال جاری در دیدار با جمعی از دانشجویان ضمن خبر دادن از برنامه پنج‌ساله قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره حضور احتمالی‌اش در عرصه رقابت‌های انتخاباتی گفت: «من به چیزی غیر از قوه قضائیه فکر نمی‌کنم».

از سوی دیگر پیش از آن هم امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، نایب رئیس مجلس و نماینده مشهد، در توئیتی از مخالفت رئیس قوه قضائیه با کاندیداتوری‌اش در انتخابات ریاست جمهوری 1400 خبر داده بود.

به هر روی حضور رئیسی در انتخابات 1400 حتما باعث رقم‌خوردن معادلات جدید انتخاباتی در جبهه اصولگرایی خواهد شد . به نظر می‌رسد که همچنان زود است که درباره تصمیم نهایی آقای رئیسی سخن گفته شود و باید منتظر ماند و دید که تا روز انتخابات چه تصمیمات جدید یا رخدادهای تازه‌ای گرفته یا رقم می‌خورد.

منبع: نامه‌نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها