کاهش یک میلیون بشکه‌ای عربستان از تولید روزانه نفت خود

وزیر انرژی عربستان از آمادگی این کشور برای کاهش داوطلبانه تولید نفت تا روزانه یک میلیون بشکه خبر داد.

کاهش یک میلیون بشکه‌ای عربستان از تولید روزانه نفت خود
کد خبر: 456878
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ۰۹:۱۳:۵۸

اعتمادآنلاین| عبدالعزیز بن‌سلمان روز سه‌شنبه (16 دی‌ماه) در کنفرانس خبری پایان سیزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس که از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد به خبرنگاران گفت: ما به حمایت از بازارهای جهانی و صنعت نفت ادامه می‌دهیم، ما حافظ این صنعت هستیم.

وی افزود: عربستان در ماه‌های فوریه و مارس سال 2021 میلادی روزانه تا یک میلیون بشکه کاهش داوطلبانه تولید نفت خواهد داشت.

وزیر انرژی عربستان ادامه داد: این اقدام عربستان برای حمایت از اقتصاد کشورمان و ائتلاف اوپک پلاس خواهد بود.

وزیران نفت و انرژی ائتلاف اوپک پلاس ضمن ارائه مجوز مجموع افزایش تولید روزانه 150 هزار بشکه‌ای به روسیه و قزاقستان برای 2 ماه فوریه و مارس، بر سر رقم کاهش تولید روزانه 7 میلیون و 125 هزار بشکه‌ای برای ماه فوریه و 7 میلیون و 50 هزار بشکه برای ماه مارس به اجماع رسیدند.

تولیدکننده عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) امروز (سه‌شنبه، 16 دی‌ماه) در دومین روز از سیزدهمین نشست وزیران نفت و انرژی تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) موسوم به اوپک پلاس از طریق ویدئوکنفرانس ضمن ارائه مجوز افزایش تولید محدود برای روسیه و قزاقستان در ماه‌های فوریه و مارس 2021 بر سر رقم کاهش تولید روزانه 7 میلیون و 125 هزار بشکه‌ای برای ماه فوریه و 7 میلیون و 50 هزار بشکه‌ای برای ماه مارس به توافق رسیدند.

بر اساس این توافق قرار شد روسیه و قزاقستان در فوریه و مارس روزانه 75 هزار بشکه به تولید خود بیفزایند؛ به آن معنا که مجموع افزایش تولید روزانه دو کشور در ماه‌های یادشده 150 هزار بشکه خواهد بود، دیگر کشورها هم افزایش تولید را متوقف می‌کنند.

سهم روسیه از این مقدار افزایش در دو ماه فوریه و مارس امسال روزانه 65 هزار بشکه و قزاقستان 10 هزار بشکه خواهد بود.

اعضای اوپک پلاس همچنین در این نشست تصمیم گرفتند نشست فوریه در سومین روز این ماه و در سطح کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق کاهش عرضه اوپک پلاس و نشست آینده وزارتی اوپک پلاس در ماه مارس برای بررسی تازه‌ترین تحولات برگزار شود.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها