کد خبر: 456994
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ۱۴:۰۱:۴۴
| |

وزارت دفاع ملی ترکیه:

مبارزه ترکیه علیه تروریسم ادامه می‌یابد

وزارت دفاع ملی ترکیه اوایل امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: نیروهای مسلح ترکیه مصمم هستند به تلاش خود علیه کسانی که امنیت و بقای ملت را هدف قرار می‌دهند، ادامه دهند.

مبارزه ترکیه علیه تروریسم ادامه می‌یابد
کد خبر: 456994
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۷ ۱۴:۰۱:۴۴

اعتمادآنلاین| این وزارت‌خانه در بیانیه‌ای گفت: «تمام نهادهای آن مأموریت‌های خود در داخل و خارج کشور را به لطف عشق، اعتماد و دعای مردم شریف در مقابل تمام انواع تهدیدها و خطرات، مخصوصاً سازمان‌های "تروریستی" نظیر سازمان فتو، ی‌پ‌گ/پ‌ک‌ک و داعش، با رشادت و فداکاری انجام می‌دهند.»

"فتو" و فتح‌الله گولن، رهبر مستقر در آمریکای این گروه از سوی آنکارا به هدایت کودتای ناکام 15 ژوئیه 2016 در ترکیه که 251 کشته و حدود 2 هزار و 200 زخمی بر جای گذاشت، متهم شده است.

آنکارا فتو را به بودن در پشت پرده مبارزه دیرینه برای سرنگونی دولت از طریق نفوذ در نهادهای ترکیه، به ویژه ارتش، پلیس و دادگستری متهم می‌کند.

پ‌ک‌ک نیز که توسط ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار گرفته، با بیش از 30 سال فعالیت تروریستی علیه ترکیه، مسئول مرگ بیش از 40 هزار تن از جمله زنان، کودکان و کودکان است. ی‌پ‌گ، شاخه سوری پ‌ک‌ک است.

در سال 2013، ترکیه داعش را یک گروه تروریستی اعلام کرد. این کشور از آن زمان تاکنون چندین بار مورد حمله داعش قرار گرفته و در دست‌کم با 10 بمب‌گذاری انتحاری، هفت انفجار و چهار حمله مسلحانه، 315 تن کشته و صدها زخمی مواجه شده است. ترکیه به بهانه آن عملیاتهایی را در داخل و خارج به منظور جلوگیری از حملات بیشتر به راه انداخت.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها