کد خبر: 457220
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ۱۴:۵۳:۳۵
| |

جلسه رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران و سباستین کو چگونه برگزار شد؟

هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران و سباستین‌ کو، رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی به صورت مجازی  گفت‌وگو کردند و پیرامون مسائل مختلف در این رشته به بحث و تبادل نظر پرداختند.

جلسه رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران و سباستین کو چگونه برگزار شد؟
کد خبر: 457220
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۸ ۱۴:۵۳:۳۵

اعتمادآنلاین| رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران و فدراسیون جهانی دوومیدانی به صورت مجازی جلسه‌ای را برگزار و در مورد مسائل مختلف این رشته بحث و گفت‌وگو کردند.

هاشم صیامی، رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران و سباستین‌ کو، رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی به صورت مجازی گفت‌وگو کردند و پیرامون مسائل مختلف در این رشته به بحث و تبادل نظر پرداختند.

دوومیدانی می‌تواند ورزش اول ایران باشد

سباستین کو با بیان اینکه تنها جنبه مثبتی شیوع ویروس کرونا برگزاری جلسات آنلاین و نزدیک‌تر شدن افراد و جوامع به یکدیگر است، با تمام افردای که به خاطر کرونا در ایران دچار ضرر و زیان جانی و مالی شدند، همدردی کرد و گفت: می‌دانم که متاسفانه ایران از جمله کشورهایی است که روزهای سختی را در مقابله با این ویروس پشت سر گذاشته و ماه‌های پیش رو نیز برای همه ما بسیار چالش برانگیز خواهد بود.

رییس فدراسیون جهانی ضمن استقبال از طرح استعدایابی ایران و تبریک برای ایجاد طرح استعداد یابی بر اساس طرح استراتژیک جهانی، افزود: تربیت نسل جدیدی که بتوانند در دوومیدانی بدرخشند از اولویت های ماست و برنامه استراتژیک ما نیز به همین منظور طراحی شد. کمتر رئیس فدراسیونی برنامه استراتژیک جهانی را مطالعه کرده و از آن آگاهی دارد اما شما نشان دادید که به خوبی از برنامه استراتژیک آگاهی دارید و در گسترش دوومیدانی و ‌جذب افراد بیشتر به رشته اول المپیک محکم گام برمی‌دارید.

او تصریح کرد: اطمینان دارم ایران با برنامه‌ریزی‌های درست و پتانسیل‌های موجود می‌تواند این رشته ورزشی را به رشته اول کشور خود تبدیل کند.

سباستین کو در مورد ادامه حمایت مالی در راستای پروژه استعدایابی نیز گفت: تمام تلاش خود را می‌کنیم تا با وجود محدودیت ها و تعداد زیاد کشورهایی که واقعا با مشکلات مالی روبرو هستند، شما را نیز حمایت کنیم.

او در مورد تحریم‌های که علیه ایران اعمال شده، بیان کرد: نسب به شرایط فعلی ایران آگاه هستم. ما نیز تمام تلاش خود را به کارخواهیم گرفت تا بتوانیم در تامین تجهیزات با وجود مشکلات ناشی از تحریم به شما کمک کنیم.

رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی در مورد برابری جنسیتی و فراهم کردن بستر مناسب برای زنان و همچنین ارتقای دانش مربیان اظهار داشت: باید مراتب خرسندی خود را ابراز کنم و بسیار خوشحال هستم که شما به پیشرفت و ترقی دو ومیدانی زنان توجه می‌کنید و ما نیز حتما کمک‌های بسیاری در این زمینه به شما خواهیم کرد.

به کمک فدراسیون جهانی نیاز داریم

هاشم صیامی در این جلسه با بیان اینکه ایران با توجه به شرایط جغرافیایی و آب‌وهوایی خود در شمال، مرکز و جنوب و در ماده‌های پرتابی، استقامتی و سرعتی استعدادهای نهفته ای دارد، به طرح استعدادیابی اشاره کرد و گفت: در ابن راستا طرح استعدادیابی و پشتوانه سازی جزو اولین برنامه های فدراسیون دوومیدانی ایران است. تاکنون 1000 ورزشکار و 200 مربی شناسایی شده‌اند و برای ادامه مسیر در طرح کشف و پرورش استعدادها با هدف بسترسازی تیم ملی، احتیاج به حمایت فدراسیون جهانی خواهیم داشت. البته فدراسیون جهانی به ما در سال‌های 2016 تا 2019 کمک مالی اهدا کرده اما برای ادامه این روند و پیگیری زحمات گذشته به حمایت بیش از پیش فدراسیون جهانی نیاز داریم.

او با اشاره به گسترش دو و میدانی ایران در تمام زمینه‌ها اظهار کرد: از دیگر مسائلی که ما در فدراسیون فعلی به آن توجه داریم، گسترش دوومیدانی در بخش زنان و به روز کردن علم مربیان است. با توجه به برابر بودن سهمیه های زنان و مردان در المپیک‌های آینده، علاقه‌مندیم تا بتوانیم با حمایت فدراسیون جهانی دانش مربیان خود را مخصوصا در بخش زنان افزایش دهیم.

رئیس فدراسیون دوومیدانی ایران در مورد تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شده، گفت: به دلیل تحریم‌ها ما متاسفانه نمی‌توانیم به راحتی تجهیزات مورد نیاز را خریداری و تعاملات و پرداخت‌های بانکی را انجام دهیم و در صدد هستیم که با همکاری شما در فدراسیون جهانی بتوانیم تجهیزات مورد نیاز را به کشور وارد کنیم.

او در مورد گسترش رشته پایه و پر مدال دوومیدانی توضیح داد: با توجه به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های فدراسیون جهانی تحت عنوان «برنامه استراتژیک» که هدف اصلی آن جذب ورزشکاران و مردم به سمت ورزش دوومیدانی است، در نظر داریم بستری را فراهم کنیم که بتوانیم همچون رشته‌های فوتبال، کشتی و والیبال افراد بیشتری را به سمت دوومیدانی جذب و این ورزش را گسترش دهیم.

در پایان این جلسه مجازی هاشم صیامی از سباستین کو به صورت رسمی دعوت کرد تا در اولین فرصت به ایران سفر کرده تا ضمن بازدید از جاذبه‌های ایران با ظرفیت های دوومیدانی کشور نیز آشنا شود. سباستین کو نیز با ابراز قدردانی از این دعوت صمیمانه گفت: قول می‌دهم پس از کاهش ویروس کرونا در اولین فرصت به کشور زیبای ایران سفر کنم و با شما دیدار کنم.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها