جو بایدن:

ترامپ اوباش را تحریک به حمله به کنگره کرد

رییس‌جمهور منتخب آمریکا گفت: ترامپ اوباش را برای حمله به کنگره و اراده مردم آمریکا تحریک کرد. سیستم قضایی در خدمت رئیس‌جمهور نیست و برای حمایت از رئیس‌جمهور ایجاد نشده است. کنگره نیز تخت مخصوص رئیس‌جمهور نیست.

ترامپ اوباش را تحریک به حمله به کنگره کرد
کد خبر: 457251
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ۰۸:۰۹:۲۵

اعتمادآنلاین| رئیس جمهور منتخب آمریکا از اقدامات ترامپ و هوادارانش در حمله به کنگره انتقاد کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا در واکنش به حمله طرفداران ترامپ به کنگره گفت: روز گذشته شاهد سیاه‌ترین روز در تاریخ آمریکا بودیم. در این روز تاریخ، مهمترین مقدسات و اراده ملت مورد هجوم قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: هیچ وقت عاملان حمله به ساختمان کنگره را معترض ننامید، آن‌ها گروهی یاغی آشوبگر بودند. ترامپ تلاش کرد با استفاده از اراذل و اوباش صدای رای دهندگان آمریکایی را خاموش کند.

بایدن تاکید کرد: وقتی با پاسخ به اعتراضات سیاهان موسوم به "جان سیاهان ارزش دارد" را با پاسخ به حمله به ساختمان کنگره آمریکا مقایسه می‌کنیم، قصور آشکار در اجرای عدالت را شاهد هستیم.

وی تصریح کرد: روسای جمهور آمریکا فراتر از قانون نیستند. دموکراسی ما به کمک دستگاه قضایی نجات یافت. ترامپ به گونه‌ای با وزیر دادگستری رفتار می‌کرد گویا وزیر دادگستری وکیل شخصی و زیر مجموعه شرکت‌های او است.

بایدن افزود: ترامپ اوباش را برای حمله به کنگره و اراده مردم آمریکا تحریک کرد. سیستم قضایی در خدمت رئیس جمهور نیست و برای حمایت از رئیس جمهور ایجاد نشده است. کنگره نیز تخت مخصوص رئیس جمهور نیست. ما باید افتخار و شفافیت را به وزارت دادگستری بازگردانیم.

رئیس جمهور منتخب امریکا تصریح کرد: اگر معترضان سیاهپوست به ساختمان کنگره حمله کرده بودند با آنان رفتار دیگری می‌شد. کسانی که روز چهارشنبه به کنگره حمله کردند اوباش و تروریست‌های محلی بودند. درست نیست بگوییم ما انتظار حوادث روز گذشته را نداشتیم، زیرا ترامپ تجاوز آشکار به دموکراسی ما را آغاز کرده بود. ترامپ بسیاری اوقات از عبارت‌هایی استفاده می‌کند که حتی مستبدان از آن استفاده نمی‌کنند. ترامپ ارتش را به شلیک گاز اشک‌آور به سوی مردم تحریک کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها