جان بولتون، مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا:

این یک فاجعه و روز وحشتناک برای آمریکا بود

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا درباره حمله به کنگره آمریکا گفت: این یک فاجعه و روز وحشتناک برای آمریکا بود به خصوص زمانی که می‌بینید که رئیس‌جمهور آمریکا این جمعیت را تحریک می‌کند.

این یک فاجعه و روز وحشتناک برای آمریکا بود
کد خبر: 457252
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ۰۸:۱۴:۵۱

اعتمادآنلاین| «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا درباره تسخیر کنگره آمریکا به دست طرفداران دونالد ترامپ گفت: این یک فاجعه و روز وحشتناک برای آمریکا بود به خصوص زمانی که می‌بینید که رئیس جمهور آمریکا این جمعیت را تحریک می‌کند و مستقیما مسئول توهمی است که آن‌ها درباره لغو نتایج انتخابات به وسیله «مایک پنس» معاون رئیس جمهور یا کنگره آمریکا داشتند.

جان بولتون افزود: دونالد ترامپ هیچ حد و مرز و هیچ فلسفه‌ای ندارد، اکنون ترامپ باید هرچه سریع‌تر صحنه سیاسی آمریکا را ترک کند، من فکر می‌کنم او مطمئنا بعد از بیستم ژانویه هم تلاش خواهد کرد نفوذ به دست آورد، او مطمئنا الان هم نفوذ دارد، اما قدرت ندارد و این کاملا متفاوت است.

مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا گفت: حمله به کنگره یک کودتای ناموثری بود که تلاش می‌کرد مانع از تایید شدن نتایج انتخابات از سوی کنگره شود و شش ساعت آن را به تعلیق انداخت، اما در نهایت موفقیت آمیز نبود.

گفتنی است روز چهارشنبه در حالی که جلسه مشترک کنگره آمریکا برای تأیید نهایی پیروزی «جو بایدن» در انتخابات ریاست جمهوری این کشور در جریان بود، عده‌ای از هواداران دونالدترامپ ساختمان کنگره این کشور را اشغال کردند.

این اشغال به دنبال فراخوان ترامپ برای تجمع هوادارانش مقابل کنگره آمریکا روی داد. در جریان یورش به کنگره دستکم 4 نفر کشته شدند. با وجود آشوب و هرج و مرج در آمریکا نهایتا کنگره این کشور، پیروزی جو بایدن در انتخابات سوم نوامبر 2020 آمریکا را تایید کرد. ترامپ، اما همچنان اصرار دارد که او در انتخابات سوم نوامبر 2020 آمریکا پیروز شده و دموکرات‌ها تقلب گسترده کرده اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها