کد خبر: 457318
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ۱۰:۵۳:۳۰
| |

موج استعفای اعضای شورای امنیت ملی کاخ سفید

رویترز به نقل از یک مقام دولتی گزارش داد، در پی حضور خشونت‌‌آمیز طرفداران دونالد ترامپ در کنگره، چهار مشاور ارشد دیگر در شورای امنیت ملی کاخ استعفا کردند.

موج استعفای اعضای شورای امنیت ملی کاخ سفید
کد خبر: 457318
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ۱۰:۵۳:۳۰

اعتمادآنلاین| رویترز به نقل از یک مقام دولتی گزارش داد، در پی حضور خشونت‌‌آمیز طرفداران دونالد ترامپ در کنگره، چهار مشاور ارشد دیگر در شورای امنیت ملی کاخ استعفا کردند.

بنابر گفته این مقام دولتی، افرادی که روز پنجشنبه استفعا کردند عبارتند از: «ارین والش» مدیر ارشد امور آفریقا؛ «مارک واندروف» مدیر ارشد سیاست دفاعی؛ «آنتونی روژیرو»، مدیر ارشد سلاح‌های کشتار جمعی و «راب گرین وی»، مدیر ارشد امور خاورمیانه و آفریقای شمالی.

پیشتر استفانی گریشام رئیس دفتر ملانیا ترامپ نیز پس از حمله روز گذشته طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره، از سمتش استعفا کرده است.

همچنین دو منبع آگاه نیز به رویترز گفتند که ریکی نیکیتا مدیر امور اجتماعی کاخ سفید هم از این سمت کناره‌گیری کرده است. سارا متیوز معاون مدیر رسانه‌ای کاخ سفید نیز از این سمت استعفا کرده است.

در همین حال، کاخ سفید «گابریل نورونها» مقام فعال در وزارت خارجه آمریکا در خصوص مسایل مربوط به ایران را به دلیل انتقاد از ترامپ اخراج کرد.

این مسئول آمریکایی به دنبال حمله طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره در توئیتی نوشت: ترامپ شورشیان را به حمله به ساختمان کنگره تحریک کرد.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها