علی بیگدلی، کارشناس مسایل بین‌الملل مطرح کرد:

سه نهاد قدرت در دستان بایدن

یک کارشناس مسایل بین‌الملل گفت: دموکرات‌ها وضعیت بسیار مناسبی در کنگره پیدا کردند یعنی هم مجلس نمایندگان و هم مجلس سنا هر دو در دست دموکرات‌ها قرار دارد. بنابراین نهاد قدرت کاخ سفید، مجلس سنا و مجلس نمایندگان در اختیار بایدن است.

سه نهاد قدرت در دستان بایدن
کد خبر: 457350
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ۱۲:۴۶:۳۸

اعتمادآنلاین| کارشناس مسایل بین الملل گفت: حزب جمهوریخواه حزب ثروتمندان است؛ ممکن ترامپ دیپلم هم نگرفته باشد ولی چون آدم ثروتمندی است گشتند او را پیدا کردند.

«علی بیگدلی»، کارشناس مسایل بین الملل، در رابطه با "اغتشاشات خیابانی و حمله به کنگره آمریکا" گفت: طبق قانون اساسی آمریکا ترامپ تا ساعت 12:30 دقیقه 20 ژانویه در برابر کنگره مسئول است بنابراین کنگره می تواند او را استیضاح کند. استیضاح احتمالی ترامپ می تواند برای حزب جمهوریخواه یک نقطه ضعف به حساب بیاید. اتفاقات اخیری که در آمریکا رخ داد به ضرر حزب جمهوری‌خواه است. پیروزی دموکرات‌ها در ویرجینیا به زیان حزب جمهوری‌خواه بوده زیرا رفتارهای ناصحیح ترامپ منجر شد دموکرات‌ها رای بیاورند.

او ادامه داد: دموکرات‌ها وضعیت بسیار مناسبی در کنگره پیدا کردند یعنی هم مجلس نمایندگان و هم مجلس سنا هر دو در دست دموکرات‌ها قرار دارد. بنابراین نهاد قدرت کاخ سفید، مجلس سنا و مجلس نمایندگان در اختیار بایدن است. این شانس و اقبال بالا را کمتر شاهد بودیم که هر سه این نهاد قدرت در دست یک حزب قرار بگیرد. البته از آن طرف مسئولیت بسیار زیادی بر دوش بایدن است زیرا که ترامپ مشکلات زیادی را برای بایدن به ارث گذاشته است. رفتار خود پسندانه و شیفتگی که در ترامپ وجود داشت برآمده از ارزش ناظر بر حزب جمهوری‌خواه است.

بیگدلی گفت: این حزب از اولین روزهایی که تشکیل شد یک انجمنی به نام باشگاه تی پارتی را بوجود آورد که خیلی وحشی و خیلی مخرب بودند به گونه‌ای که دفتر مخالفان را آتش می زدند، این افراد پس از مدتی در حزب جمهوری‌خواه قرار گرفتند. تشویق معترضین توسط ترامپ، یک نمایش قدرت بود تا توان خود را به رخ بایدن بکشد دوم اینکه ترامپ بنا داشت این مراسم با تاخیر برگزار شود و مراسم الکترال هم با مشکلاتی مواجه شود.

او اظهار کرد: حیثیت، پرستیژ اخلاقی و سیاسی آمریکا لکه دار شد، با روحیه ارزش‌هایی که ناظر بر حزب جمهوری‌خواه است آشنا هستم اینها یک تفکرات افراطی دارند و مخلوطی از مسیحیان صهیونیست هستند. بر پایه ارزش‌هایی که خودشان بر خودشان درست کردند معتقدند که آمریکا را به این مرحله رساندند پس صاحبان آمریکا هستند و گروه‌های دیگر باید از اینها اطاعت کنند بنابراین رفتار غیراخلاقی بود که مرتکب شدند. ترامپ که رفت دنبال کار خود ولی این موضوع به زیان حزب جمهوری‌خواه شد. ممکن است که چند دوره شانس و اقبال جمهوری‌خواه ان برای ورود به کاخ سفید بسته شود؛ این آخرین تیر در ترکش ترامپ بود.

علی بیگدلی در پایان در رابطه با احتمال وقع جنگ در ایران افزود: امکان ندارد که این کار را انجام بدهند. حزب جمهوری‌خواه حزب ثروتمندان است؛ ممکن ترامپ دیپلم هم نگرفته باشد ولی چون آدم ثروتمندی است گشتند او را پیدا کردند. انقدر پول خرج کرد که به مقام ریاست جمهوری رسید، حزب دموکرات بیشتر مبنایش بر تحصیلات و مسئولیت اجتماعی است، بایدن 48 سال سابقه سیاسی، نظامی و امنیتی دارد.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها