اولویت لغو تحریم‌هاست یا بازگشت آمریکا به برجام؟

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی مجلس با بیان اینکه بازگشت آمریکا به برجام برای ایران موضوعیت ندارد، گفت: هدف اصلی امروز در برجام برای ایران لغو تحریم‌ها است.

اولویت لغو تحریم‌هاست یا بازگشت آمریکا به برجام؟
کد خبر: 457378
|
۱۳۹۹/۱۰/۱۹ ۱۴:۲۱:۰۵

اعتمادآنلاین| ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بیانات امروز رهبر معظم انقلاب به مناسبت سالگرد قیام 19 دی مردم قم، فرمایشات راهبردی بود، گفت: در فرمایشات امروز رهبر انقلاب مسیر آینده کشور در بحث سیاست خارجی روشن شد.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب در فرمایشات امروز خود تاکید بر این داشتند که مسیر اقتصادی کشور باید به نقطه‌ای برسد که با وجود تحریم‌ها از تکان‌های آن در امان بماند، ادامه داد: طبق فرمایشات امروز رهبر انقلاب در بخش سیاست‌خارجی مهم‌ترین مسئله رفع تحریم‌های ظالمانه‌ای است که علیه ملت ایران اعمال شده است.

نماینده تهران در مجلس با تاکید براینکه بازگشت آمریکا به برجام برای ایران موضوعیت ندارد، افزود: هدف اصلی امروز در برجام برای ایران لغو تحریم‌ها است، بازگشت آمریکا به برجام در شرایط فعلی مسئله‌ای نیست که بخواهیم به آن اولویت بدهیم، بلکه اولویت اول امروز رفع تحریم‌ها است.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست‌خارجی مجلس با بیان اینکه در قانونی که اخیرا در پارلمان مصوب شد و دولت در حال اجرای آن است تاکید به لغو تحریم‌ها شده است، اظهار داشت:طبق قانونی که مجلس مصوب کرده است اگر در زمان معین تحریم‌ها لغو نشود تعهدات برجامی کشورمان نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

عموئی با تاکید براینکه همانطور که رهبر انقلاب فرمودند جمهوری اسلامی در بحث دفاعی در مقابل طرف‌های غربی کوتاه نخواهد آمد و بر سر این موضوعات مذاکره‌ای نخواهد داشت، عنوان کرد: دکترین کشورمان، دکترینی بومی و ملی است و قطعا مسیری را که پیش گرفته‌ایم ادامه خواهیم داد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با دکترین دفاعی که در پیش گرفته است اولا کمک می‌کند به صلح و ثبات در منطقه و دوماً از دوستان و همپیمانان خود در منطقه در برابر فشارهای استکبار جهانی حمایت می‌کند.

سخنگوی کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس تاکید کرد: قطعا خواسته جمهوری اسلامی ایران در بحث برجام و بازگشت آمریکا به آن، لغو تحریم‌های یکجانبه و غیر قانونی است که علیه ملت ایران اعمال شده است.

منبع: تسنیم

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها