کد خبر: 457415
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ۱۱:۰۰:۰۰
| |

حمیدرضا ترقی، عضو حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

افکار عمومی ضدیتی با کاندیداتوری نظامیان ندارند / ترس دشمنان انقلاب از ورود توان نظامیان به امور اجرایی است / روحیه جهادی مورد تاکید رهبری برای دولت آینده در نیروهای سپاه و ارتش متبلور است

حمیدرضا ترقی گفت: «روحیه جهادی» که برای دولت آینده مورد تاکید رهبری قرار گرفته در نیروهای سپاهی و ارتشی بیشتر متبلور است، به همین دلیل دشمنان انقلاب از ورود این نیروها به امور اجرایی هراس دارند.

افکار عمومی ضدیتی با کاندیداتوری نظامیان ندارند / ترس دشمنان انقلاب از ورود توان نظامیان به امور اجرایی است / روحیه جهادی مورد تاکید رهبری برای دولت آینده در نیروهای سپاه و ارتش متبلور است
کد خبر: 457415
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ۱۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کاندیدای نظامی در همه ادوار انتخاباتی واژه‌ای آشناست، اما به نظر می‌رسد در خرداد 1400 قرار است سهم قابل توجهی از کاندیداها یا نظامی باشند یا سابقه حضور در بخش‌های نظامی، قسمت پررنگ رزومه آنها باشد. با وجود این، بحث کاندیداتوری نظامیان در انتخابات ریاست‌جمهوری موافقان و مخالفان سرسخت خود را دارد.

حمیدرضا ترقی، عضو حزب مؤتلفه اسلامی، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین درباره کاندیداتوری نظامیان در انتخابات 1400 گفت: برای ارزیابی از توان یک کاندیدا به منظور تصدی جایگاه ریاست‌جمهوری، شاخص‌های عمومی مد نظر است. در آن شاخص‌ها روحیه جهادی برای دولت آینده مورد تاکید رهبری قرار گرفته است.

او ادامه داد: با توجه به این مساله‌ عده‌ای این برداشت را دارند که «روحیه جهادی» در نیروهای سپاهی و ارتشی که نقش فعالی در سازندگی داشته و دارند، بیشتر متبلور است.

ترقی همچنین تاکید کرد: این روحیه از ابتدای جنگ تحمیلی تا الان بیشتر به نیروهای نظامی و ارتشی و سپاهی برای مجاهدت و کار و فعالیت بیشتر تزریق می‌شده است، حالا در این بین عده‌ای که کلاً با ویژگی جهادی بودن در مدیریت اجرایی کشور موافق نیستند سعی می‌کنند این مساله را به بحث دوقطبی در جامعه تبدیل کنند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی توضیح داد: با توجه به نگرانی و دغدغه‌ای که غربی‌ها و دشمنان انقلاب اسلامی از قاطعیت و توانمندی این نیروها دارند، هماهنگ با آنها، با مطرح شدن نام این افراد برای ورود به عرصه ریاست‌جمهوری مخالفت می‌کنند.

ترقی درباره رویکرد و واکنش افکار عمومی در قبال کاندیداتوری نظامیان گفت: برای مردم این عناوین مساله قابل توجه و مهمی نیست بلکه شاخص‌ها و کارآمدی مهم است و مردم تقابلی با نظامیان و کاندیداتوری آنها ندارند.

او درباره تاکید بنیانگذار جمهوری اسلامی درباره عدم شرکت نظامیان در انتخابات گفت: آنچه حضرت امام (ره) فرموندند مربوط به منع ورود نظامیان به جریان‌های سیاسی بود نه رقابت‌های انتخاباتی. اینکه نظامی مسئولیت اجرایی را بر عهده بگیرد به هیچ وجه در بیان حضرت امام منع نشده است.

ترقی همچنین در آخر گفت: کاندیداهای نظامی در ادوار گذشته هم حضور داشته اند و نام‌هایی مانند سردار دهقان و سعید محمد و قالیباف نیز امروز در این باره مورد گمانه‌زنی هستند.

چکیده گفت‌وگو با حمیدرضا ترقی

-آنچه حضرت امام (ره) فرموندند مربوط به منع ورود نظامیان به جریان‌های سیاسی بود نه رقابت‌های انتخاباتی

-مردم تقابلی با نظامیان و کاندیداتوری آنها ندارند

-نگرانی و دغدغه غربی‌ها و دشمنان انقلاب اسلامی از قاطعیت و توانمندی نیروهای نظامی و آثار ورود آنها به امور اجرایی است

-برخی در داخل همنوا با دشمنان انقلاب فضای ورود نظامیان به رقابت‌های انتخاباتی را کدر می‌کنند

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها