رهبر کره شمالی آمریکا را بزرگترین دشمن خود خطاب کرد

براساس گزارش امروز (شنبه) رسانه دولتی کره شمالی، کیم جونگ اون خواستار تسلیحات هسته‌ای پیشرفته‌تر شده و ایالات متحده را "بزرگترین دشمن" خودشان خطاب کرده است؛ اظهاراتی که چالشی بزرگ را در روزهای ابتدایی دولت بایدن مقابل راه او قرار می‌دهد.

رهبر کره شمالی آمریکا را بزرگترین دشمن خود خطاب کرد
کد خبر: 457456
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ۰۸:۱۹:۳۹

اعتمادآنلاین| براساس گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی «کی‌سی‌ان‌ای»، سیاست‌های خصمانه واشنگتن با توجه به اینکه چه کسی کاخ سفید را اشغال کند، تغییری نخواهد کرد اما کنار گذاشتن آن سیاست‌ها در روابط پیونگ یانگ - واشنگتن کلیدی خواهد بود.

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی در جریان نشست کنگره حزبش در پیونگ‌یانگ گفت: فعالیت‌های سیاست خارجی ما باید روی تسلیم کردن آمریکا، بزرگترین دشمن ما و اصلی‌ترین مانع در مسیر توسعه نوآورانه ما متمرکز و دوباره تدوین شوند.

او با تعهد به گسترش روابط با "نیروهای مستقل ضد امپریالیستی" گفت: فرقی نمی‌کند چه کسی در آمریکا قدرت را به دست داشته باشد، چون ماهیت حقیقی آمریکا و سیاست‌های بنیادین آن در قبال کره شمالی هرگز تغییری نمی‌کند.

رهبر کره شمالی همچنین گفت، پیونگ یانگ از تسلیحات هسته‌ای خودش "استفاده بد" نخواهد کرد و در حال توسعه زرادخانه خود از جمله قابلیت‌های حمله "پیشدستانه" و "تلافی‌جویانه" و کلاهک‌هایی با سایزهای مختلف است.

کیم جونگ اون خواستار تجهیزاتی پیشرفته شامل تسلیحات مافوق صوت، موشک‌های بالستیک قاره‌پیما با سوخت جامد، ماهواره‌های جاسوسی و پهپاد شد.

او گفت: کره شمالی در حال آزمایش و تولید تسلیحات جدید مختلفی از جمله یک راکت با چند کلاهک و کلاهک‌هایی مافوق صوت برای انواع جدید راکت‌های بالستیک است و تحقیق روی یک زیردریایی هسته‌ای هم تقریبا تکمیل شده است.

یو هو-یئول، پروفسور مطالعات کره شمالی در دانشگاه کره در سئول گفت: کیم کاملا واضح نشان داد که چه در ذهن دارد؛ موشک‌های زیردریایی، موشک‌های قاره‌پیمای بهتر و دیگر تسلیحات پیشرفته. او در واقع می‌گوید که واشنگتن در ادامه راهش چه خواهد دید و همین می‌تواند تنش‌ها را تشدید کرده یا راه را برای مذاکرات ببندد.

کیم جونگ اون همچنین از پیشنهاد همکاری کره جنوبی در حوزه‌های "غیر اساسی" مانند کمک ویروس کرونا و گردشگری انتقاد کرده و گفت سئول باید از خرید سلاح از ایالات متحده خودداری کرده و با آن مانورهای مشترک برگزار نکند.

وزارت اتحاد کره جنوبی در پی این اظهارات اعلام کرد، به روابط بهتر آمریکا - کره شمالی امیدوار است و به پیگیری خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره ادامه می‌دهد. در بیانیه این وزارتخانه آمده است: روی کار آمدن دولتی جدید در آمریکا می‌تواند فرصت خوبی برای ارتقای روابط آمریکا - کره شمالی باشد و ما انتظار داریم که روابط به سرعت از سر گرفته شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها