مدیرکل هدایت نیروی کار:

8 هزار میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا پرداخت شده است

مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تاکنون هشت هزار و 96 میلیارد تومان تسهیلات کرونا به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا پرداخت شده و واریز به تمام پرونده‌های ثبت شده در بانک‌های عامل، انجام خواهد شد.

8 هزار میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا پرداخت شده است
کد خبر: 457466
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ۰۸:۴۲:۰۰

اعتمادآنلاین| با شیوع بیماری کرونا بسیاری از کسب و کارها و واحدهای تولیدی دچار مشکل شدند و برخی نیز به ناچار تعطیل شدند. براین اساس دولت برای حفظ اشتغال و حمایت از کارگران پرداخت تسهیلات به واحدهای متضرر را در دستور کار قرار دارد. در مجموع 14 رسته اصلی و 850 زیررسته شناسایی شد.

براساس این گزارش در کارگاه‌هایی که مستقیم از کرونا لطمه دیده و به اجبار تعطیل شده‌اند، مبلغ 16 میلیون تومان وام به ازای هر نیروی انسانی اختصاص می‌یابد و در واحدهای کسب‌وکاری که فعال بوده، تعطیل نشده و غیر مستقیم از کرونا آسیب دیده‌اند، مبلغ 12 میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود. نرخ سود تسهیلات نیز 12 درصد است.

براساس این گزارش، پرداخت این تسهیلات در چند دوره با توجه به ادامه شیوع بیماری کرونا تمدید شد.

«حسین محمودی» مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون در گفت و گو با ایرنا، درباره آخرین آمار پرداخت تسهیلات کرونا، اظهارداشت: از بیستم اردیبهشت ماه ثبت نام متقاضیان دریافت تسهیلات کرونا شروع شد و تا پایان مهرماه ثبت‌نام در فازهای مختلف ادامه داشت.

وی افزود: پرداخت تسهیلات در مرحله نخست تا پایان آذرماه بود، اما با تصویب کارگروه مقابله با پیامدهای کرونا مقرر شد پرداخت تسهیلات به پرونده‌هایی که در سیستم بانکی وجود دارد ادامه داشته باشد و در واقع محدودیت زمانی برای پرداخت وجود ندارد.

محمودی گفت: اگرچه پرداخت تسهیلات همچنان ادامه دارد اما مهلت ثبت نام کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تمام شده و هم اکنون تنها سه گروه گردشگری، فرهنگ و هنر و ورزش و جوان تا پایان دی ماه فرصت دارند برای دریافت تسهیلات بانکی اقدام کنند.

وی افزود: اطلاعات مشمولان این سه گروه توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ورزش و جوانان به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ارائه می‌شود و سپس وزارت تعاون پرونده متقاضیان را به بانک‌های عامل ارسال می‌کند.

مدیرکل هدایت نیروی کار وزارت تعاون درباره آمار ثبت نام کنندگان تسهیلات کرونا، گفت: تا کنون 522 هزار و 533 فقره پرونده با اشتغال 977 هزار و 181 نفر در سیستم بانکی ثبت شده است.

وی افزود: میزان تسهیلات درخواستی متقاضیان 13 هزار و 313 میلیارد تومان است و تا کنون هشت هزار و 96 میلیارد تومان از این مبلغ پرداخت شده است.

محمودی گفت: کارگروه مقابله با پیامدهای کرونا میزان تسهیلات پرداختی به کسب و کارها را 20 هزار میلیارد تومان برآورد کرده بود که تا کنون تنها 13 هزار و 313 میلیارد تومان درخواست ثبت شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها