کد خبر: 457467
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ۰۸:۴۵:۰۰
| |

«خورشید» در فهرست مدعیان جایزه اسکار 2021

پایگاه سینمایی «ورایتی» فیلم «خورشید» به کارگردانی «مجید مجیدی» را در فهرست بخت‌های اول دریافت جایزه بهترین فیلم بین‌المللی در نودوسومین دوره جوایز اسکار قرار داد.

«خورشید» در فهرست مدعیان جایزه اسکار 2021
کد خبر: 457467
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ۰۸:۴۵:۰۰

اعتمادآنلاین| در نودوسومین دوره جوایز اسکار که از طرف آکادمی علوم و هنرهای سینما برگزار می‌شود، از برترین فیلم‌هایی که از اول ژانویه 2020 (11 دی 98) تا 28 فوریه 2021 (10 اسفند 99) اکران شده باشند، تجلیل می‌شود.

مراسم اهدای جوایز اسکار 2021، 25 آوریل (5 اردیبهشت 1400) در سالن تئاتر دالبی هالیوود برگزار خواهد شد.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری مراسم اسکار 2021، پایگاه اطلاع‌رسانی ورایتی به رسم هر سال مدعیان دریافت این جایزه را در شاخه‌های مختلف پیش‌بینی کرده و فیلم خورشید ساخته مجید مجیدی را به نمایندگی از سینمای ایران در فهرست بخت‌های اول دریافت اسکار بهترین فیلم بین‌المللی قرار داد.

خورشید جدیدترین ساخته مجیدی که به معضل جهانی کودکان کار می‌پردازد، تاکنون در حوزه جشنواره‌های سینمایی تحسین منتقدان را به همراه داشته و روح‌الله زمانی بازیگر جوان آن موفق شد جایزه مارچلو ماستریونی برای بهترین بازیگر جوان پدیده هفتاد وهفتمین جشنواره ونیز را از آن خود کند. 7

خورشید که به تهیه‌کنندگی مجید مجیدی و امیر بنان ساخته شده، در ادامه مسیر موفقیت خود جایزه بهترین فیلم بلند جشنواره سینمایی اجیال قطر را نیز برد.

این فیلم اجتماعی داستان پسربچه‌ای 12 ساله به نام علی و سه دوستش را روایت می‌کند که نان‌آور خانواده هستند و برای امرار معاش به سختی کار می‌کنند و گاهی حتی برای رسیدن به پول دست به دزدی می‌زنند.

طی یک سری رویدادها، از علی خواسته می‌شود، رد یک گنج را بگیرد اما او و دوستانش برای دسترسی به تونلی که گنج در آن مخفی شده باید در مدرسه خورشید ثبت نام کنند که یک موسسه خیریه برای آموزش به کودکان کار است. اصالت این فیلم به بازی کودکانی برمی‌گردد که همگی از بین کودکان کار بوده و هیچکدام بازیگر حرفه‌ای نیستند.

خورشید در فهرست ورایتی از بخت‌های اول دریافت جایزه اسکار بهترین فیلم بین‌المللی، در کنار دیگر شاهکارهای سینمای جهان از جمله یک دور دیگر (دانمارک)، من دیگر اینجا نیستم (مکزیک)، دو نفر ما (فرانسه)، کجا می‌روی آیدا؟ (بوسنی و هرزگوین) قرار گرفت.

شیوع کرونا در جهان و قرنطینه و خانه‌نشینی ناشی از آن، ماه‌هاست که صنعت سینما و فیلمسازی را فلج کرده است.

سالن‌های سینما تعطیل شده‌اند و پروژه‌های تولید متوقف. آکادمی اسکار در واکنش به این شرایط، ضرب الاجل شرکت در نودوسومین دوره این رقابت سینمایی را از 31 دسامبر (11 دی 99) به 28 فوریه 2021 (10 اسفند 99) موکول کرد و به فیلم‌هایی که در سرویس‌های پخش اینترنتی اکران شده بودند نیز اجازه نامزدی داد.

منبع: ایرنا




اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها