دیدار سعد حریری و اردوغان در استانبول

منابع خبری از دیدار و گفت‌وگوی نخست‌وزیر مکلف لبنان و رئیس جمهوری ترکیه درباره روابط دو جانیه میان دو کشور و تلاش‌ها برای بازسازی بیروت خبر دادند.

دیدار سعد حریری و اردوغان در استانبول
کد خبر: 457476
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۰ ۰۸:۵۶:۱۹

اعتمادآنلاین| دفتر سعد حریری، نخست‌وزیر مکلف لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که حریری و رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه در استانبول دیدار و گفت‌وگو کردند.

طبق این بیانیه، دو طرف در این دیدار درباره روابط دو جانیه میان بیروت و آنکارا و راه‌های حمایت از تلاش‌ها برای جلوگیری از سقوط اقتصادی لبنان و بازسازی بیروت پس از تشکیل دولت سعد حریری گفت‌وگو کردند.

در همین حال، اداره ارتباطات ریاست جمهوری ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اردوغان و حریری درباره راه‌های توسعه روابط سیاسی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی و همچنین راه‌های همکاری میان دو طرف در مسائل منطقه‌ای رایزنی کردند.

در این بیانیه آمده است که اردوغان در دیدار با حریری بر پافشاری کشورش بر توسعه روابط دو جانیه با لبنان در تمامی زمینه‌ها تأکید کرد.

اردوغان همچنین بر اهمیت ثبات سیاسی در لبنان و نقش آن در صلح و امنیت منطقه تأکید کرد.

رئیس جمهوری ترکیه در ادامه گفت که کشورش برای متحد شدن ملت لبنان با یکدیگر تلاش خواهد کرد.

طبق این گزارش، این دیدار به مدت دو ساعت به طول انجامید و شامل یک ناهار کاری، بررسی جزئیات آخرین تحولات منطقه و چالش‌های مختلف و ابزار همکاری بین کشورهای منطقه برای مقابله با این چالش‌ها بود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها