اعلام برگزیدگان جامعه ملی منتقدان فیلم/ «عشایر» جا پای «انگل» می‌گذارد

جوایز جامعه ملی منتقدان فیلم اهدا شد و باز هم فیلم «عشایر» به کارگردانی کلویی ژائو خوش درخشید.

اعلام برگزیدگان جامعه ملی منتقدان فیلم/ «عشایر» جا پای «انگل» می‌گذارد
کد خبر: 457718
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۰۹:۱۶:۴۲

اعتمادآنلاین| فیلم «عشایر» به کارگردانی کلویی ژائو، در فصل جوایز جامعه ملی منتقدان فیلم، برترین اثر لقب گرفت و جوایز اصلی در 4 شاخه از این رویداد را دریافت کرد.

در حالی که ژائو جایزه بهترین کارگردانی و فرانسیس مک دورمند جایزه بهترین بازیگر زن را برای این فیلم دریافت کردند، این فیلم جایزه بهترین فیلم و فیلمبرداری را هم کسب کرد.

پنجاه و پنجمین دوره این رویداد سالانه، روز شنبه برگزار شد و برای هر بخش رای گیری صورت گرفت. در این سیستم رای گیری، رای دهنده‌ها ملزم شدند به ترتیب اولین، دومین و سومین فیلم برتر از نظر خودشان را اعلام کنند و فیلم‌ها به تناسب این جایگاه امتیاز دریافت کردند.

دلروی لیندو از طرف منتقدان این رویداد برای بازی در فیلم سینمایی «5 هم خون» به کارگردانی اسپایک لی به عنوان بهترین بازیگر مرد لقب گرفت. نقش آفرینی او تحسین زیادی از سوی دیگر منتقدان را به همراه داشت.

ماریا باکالوا هم که امسال برای نقش آفرینی در فیلم «بورات 2» به شهرت رسید، جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل زن را دریافت کرد و پاول راسی برای فیلم «صدای متال» به عنوان بهترین بازیگر نقش مکمل مرد انتخاب شد.

اگرچه فیلم سینمایی «بلک باتم ما رینی» در جوایز بخش‌ بازیگری موفق نبود، اما در اکثر این شاخه‌ها مثل بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد و نقش مکمل مرد، به عنوان نایب برنده انتخاب شد.

فیلم «هرگز به ندرت گاهی همیشه» هم در بخش فیلمنامه این انجمن موفق بود. فیلم مستند «کالکتیو» نماینده اسکار کشور رومانی هم به عنوان بهترین فیلم خارجی زبان انتخاب شد. مستند «زمان» هم جایزه بهترین فیلم غیر داستانی را کسب کرد.

گفتنی است سال گذشته فیلم سینمایی «انگل» که در اسکار 2020 تاریخ ساز شد، از سوی این رویداد به عنوان بهترین فیلم انتخاب شده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها