دبیر انجمن واردکنندگان خودرو:

مصوبه واردات خودروی دست دوم قابل اجرا نیست/ قیمت خودرو در مناطق آزاد افزایش می‌یابد

مهدی دادفر، دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اظهار داشت: این مصوبه قابل اجرا نیست، اگر به زور هم اجرا شود در منطقه آزاد منجر به افزایش قیمت می‌شود؛ چراکه در این مناطق ورودی وجود ندارد اما برای آن خروجی تبیین می‌شود.

مصوبه واردات خودروی دست دوم قابل اجرا نیست/ قیمت خودرو در مناطق آزاد افزایش می‌یابد
کد خبر: 457809
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۱۲:۴۸:۱۲

اعتمادآنلاین| مهدی دادفر در مورد مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس پیرامون واردات خودرو دست دوم از مناطق آزاد گفت: در واقع واردات خودروی دست دوم آزاد نشده بلکه خودروهایی که در مناطق آزاد هستند و مالک دارند می‌توانند وارد کشور شوند. قانون ورود خودرو از هر نقطه‌ای به داخل کشور این است که حداکثر یک سال از تولید خودرو گذشته باشد.

وی افزود:‌ یعنی الان که در سال 2021 هستیم مدل خودروهای وارداتی باید 2020 باشد. درحالی که در کل کشور از جمله مناطق آزاد سه سال است که واردات خودرو ممنوع است و همه خودروهای خارجی داخل کشور بیشتر از 3 یا 4 سال سن دارند، برای این قانون هم هیچ فکری نشده است؛ یعنی در عمل اتفاقی نخواهد افتاد. باید این قوانین تغییر کند بعد چنین تصمیماتی گرفته شود.

دبیر انجمن واردکنندگان خودرو اضافه کرد: علاوه بر این اگر شخصی بخواهد مثلا یک توسان 30 هزار کارکرد در یک منطقه آزاد بخرد باید بین 550 تا 600 میلیون تومان پرداخت کند، برای وارد کردن آن به داخل کشور باید 100 تا 120 درصد تعرفه و عوارض و... بدهد. یعنی تقریبا قیمت آن یک میلیارد و 400 تا 500 میلیون تومان می‌شود. درحالی که قیمت همین خودرو در بازار یک میلیارد تا یک میلیارد و 100 میلیون تومان است. یعنی این مصوبه منطق ریاضی و عددی را پیروی نمی‌کند. کسی که در منطقه آزاد زندگی می‌کند به چه علتی باید خودروی خود را برای ورود به داخل کشور پلاک کند؟

دادفر همچنین تصریح کرد: فرض کنیم که این مقررات تغییر کند و این تصمیم عملی شود، از طرفی در مصوبه آمده که واردات خودرو از خارج از کشور هم در سال 1400 ممنوع است؛ یعنی در در ورود خودرو به مناطق آزاد بسته شده و از طرفی راه خروج و فروش آن باز شده که این منجر به افزایش قیمت خودرو در مناطق آزاد می‌شود. نیت‌ها خیر است اما اقدامات بدون مطالعه است.

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه قابل اجرا نیست، اگر به زور هم اجرا شود در منطقه آزاد منجر به افزایش قیمت می‌شود؛ چراکه در این مناطق ورودی وجود ندارد اما برای آن خروجی تبیین می‌شود. امیدواریم که دوستان برای چنین تصمیم‌گیری‌هایی بیشتر فکر کنند.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
  • احمد ارسالی در
    چهارشنبه ۶ مهر ۱۴۰۱

    درسته که خودرو داخل کشور ساخته میشه آشغال و خودرو نیست بلکه ارابه مرگ مردم بینوای ایران هست ولی اینکه آقایان مصوب می‌کنند ورود خودرو را و آنهم خودروهای سال 2018 تا2021 باید گفت که اولا مافیای خودرو جمع نشده و دوم اینکه برای ما در دنیا شخصیتی که نگذاشتید حال پس مانده های خارجی‌ها و تاریخ گذشته هایشان را هم در حلقمان کنید حقا که همین بود حق ما مردم دست مریضاد آقایان سپاس از این که خورد میکنید شخصیت و ایرانی را

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها