کد خبر: 457865
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۱۵:۰۶:۴۲
| |

لغو ممنوعیت فروش تخم مرغ فله‌ای!

بنا بود از ابتدای بهمن تخم مرغ تنها به صورت بسته بندی وارد شبکه توزیع شود اما روز گذشته این تصمیم لغو شد.

لغو ممنوعیت فروش تخم مرغ فله‌ای!
کد خبر: 457865
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۱۵:۰۶:۴۲

اعتمادآنلاین| روز 18 آذر امسال وزارت جهاد کشاورزی و سازمان دامپزشکی کشور طی نامه‌ای خبر الزامی شدن عرضه تخم مرغ بسته بندی شده و ممنوعیت توزیع تخم مرغ فله را اعلام کردند.

انتشار این تصمیم مورد انتقادات بسیاری از گروه‌ها قرار گرفت. براین اساس بنا بود تا از ابتدای بهمن تخم مرغ تنها به صورت بسته بندی وارد شبکه توزیع شود.

در نهایت روز گذشته وزارت جهاد کشاورزی این مصوبه را لغو و زمان اجرای آن را به زمان دیگری موکول کرد. در این نامه آمده است: «با توجه به شرایط فعلی واحد‌های پرورش طیور صنعتی تخم‌گذار، به استحضار می‌رساند عرضه تخم مرغ خوراکی به صورت بسته بندی در سرتاسر کشور به صورت ایجابی بوده و الزامی در این زمینه وجود ندارد. بدیهی است با مهیا شدن شرایط اقدام لازم بر اساس مفاد سند برنامه ملی ارتقاء کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت تخم مرغ صورت خواهد پذیرفت.»


گفتنی است، اجباری شدن عرضه تخم مرغ بسته بندی و حذف تخم مرغ فله اولین بار روز 18 آذر اعلام شده بود و در آن خطاب به کلیه فروشگاه‌های عرضه کننده تخم مرغ ذکر شده است: «از آنجایی که براساس سند "برنامه ملی ارتقای کیفیت بهداشتی و تضمین سلامت تخم مرغ " و اطلاع رسانی متعدد به ویژه از طریق صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، مقرر است طبق زمانبندی مشخص شده از عرضه تخم مرغ غیر بسته بندی و خارج از یخچال خودداری شود؛ لذا اعلام می‌دارد آن فروشگاه موظف است حداکثر از اول بهمن ماه 1399 صرفا نسبت به عرضه تخم مرغ شناسنامه دار بسته بندی شده و در داخل یخچال برنام‍ه‎ریزی و اقدام کند.

بدیهی است هرگونه تخطی از این اطلاعیه، مصداق تخلف بهداشتی منظور شده و طبق مقررات جاری کشور برخورد قانونی لازم صورت خواهد پذیرفت.»

در نهایت این تصمیم با انتقادات زیادی از جانب گروه‌های مختلف درگیر با این حوزه و حتی شرکت‌های توزیع تخم مرغ قرار گرفت چرا که اجرا شدن آن می‌تواند به معنای افزایش قیمت تخم مرغ، حذف خرید و فروش تخم مرغ به صورت تک عددی و کاهش دسترسی اقشار ضعیف جامعه باشد.

روز 23 آذر 99 مجددا این بخشنامه مورد تاکید قرار گرفت و اول بهمن امسال به عنوان تاریخ اجرای این طرح در نظر گرفته شده بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها