واکنش دبیرکل مجمع ایثارگران به اظهارات اخیر فائزه هاشمی

دبیرکل مجمع ایثارگران در واکنش به اظهارات فائزه ‌‌هاشمی گفت: خیلی نباید خود را مشغول پاسخ دادن به خانم ‌‌هاشمی کنیم. هرچند اتفاقاتی که پس از دوم خرداد و مجلس ششم رخ داد، کاملا با روایات خانم‌‌ هاشمی متفاوت است.

واکنش دبیرکل مجمع ایثارگران به اظهارات اخیر فائزه هاشمی
کد خبر: 457877
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۱۵:۴۵:۲۸

اعتمادآنلاین| دبیرکل مجمع ایثارگران گفت: نمی‌خواهم آنچنان به این مسئله بپردازم اما به نظر من مستندات، تاریخ، مردم و به‌ویژه اصحاب رسانه این چیزها را بهتر می‌توانند داوری کنند و پاسخ دهند. گفتار ایشان با واقعیت متفاوت است.

جواد امام، دبیرکل مجمع ایثارگران در واکنش به اظهارات فائزه‌‌هاشمی درباره خاتمی و اصلاح‌طلبان گفت: «خیلی نباید خود را مشغول پاسخ دادن به خانم ‌‌هاشمی کنیم. هرچند اتفاقاتی که پس از دوم خرداد و مجلس ششم رخ داد، کاملا با روایات خانم‌‌هاشمی متفاوت است. این حرف‌ها استنباط شخصی خودشان نسبت به جایگاه پدر او است.

وی افزود: در خاطرات آقای ‌هاشمی آمده؛ ایشان به آقای ناطق رای داده است. این مسئله فرمایشات خانم ‌هاشمی را نفی می‌کند. ایشان باید در ابتدا به خاطرات آیت‌الله‌‌ هاشمی رجوعی داشته باشند و سپس به این فرمایشات بپردازند. آقای خاتمی محصول شرایط همان‌ دوره است‌. هیچ ارتباطی به فرمایشات خانم‌هاشمی ندارد‌.»

مدیرعامل بنیاد باران درباره‌ اینکه آیا واقعا طبق حرف‌های فائزه‌هاشمی دموکراسی در دوران آقای ‌هاشمی از دیگر دولت‌ها بیشتر بود، پاسخ داد: «رشد مطبوعات آزاد، بالا رفتن تیراژ روزنامه‌ها، تعداد مطبوعات و حتی به‌کارگیری خبرنگاران و فضایی که پس از دوم خرداد ایجاد شد؛ اینها همه ‌گویاست. نمی‌توان‌ آمار را تغییری داد. جامعه اینها را ثبت کرده است‌. عدد و رقم و واقعیت‌های ثبت‌شده در جامعه را ما نمی‌توانیم تغییر بدهیم. ضمن احترامی که برای خانواده‌ی آقای ‌‌هاشمی قائل هستم. آقای ‌هاشمی خدمات قابل توجهی برای انقلاب و کشور ارائه کردند.

او گفت: من نمی‌خواهم آنچنان به این مسئله بپردازم اما به نظر من مستندات، تاریخ، مردم و به‌ویژه اصحاب رسانه این چیزها را بهتر می‌توانند داوری کنند و پاسخ دهند. گفتار ایشان با واقعیت متفاوت است.»

دبیرکل مجمع ایثارگران انتخاب ترامپ در آمریکا و حرف‌های فائزه‌‌‌ هاشمی در این‌باره را قبول نداشت و توضیح داد: «فشار خارج چه از سوی ترامپ و یا بایدن مورد قبول ما نیست. از این مسئله استقبال نمی‌کنیم و چون احساس می‌کنیم فشار را از روی ایران‌ کم کند؛ بایدن را ترحیح می‌دهیم. جامعه‌ی آمریکا ترامپ را نپذیرفت، در کشور خودش فجایعی ایجاد کرد و ظلم‌هایی که بابت برهم زدن برجام و تحریم‌ها به ما وارد کرد حتما مقبول نیست و ما هیچ‌گاه از ترامپ استقبال نمی‌کنیم و نخواهیم کرد. وجود ترامپ برای جامعه‌ی بشری یک سم مهلک بود. به‌ویژه برای ایران.»

منبع: انصاف نیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها