اهدای خون به یاد جهان پهلوان تختی در استان گیلان

جمعی از مربیان، داوران، ملی پوشان، قهرمانان و پهلوانان کشتی گیلان برای کمک به همنوع و بخشیدن زندگی به بیماران چشم انتظار به خون و فرآورده های خونی با تاسی از اسطوره جوانمردی و ایثار کشتی ایران زنده یاد جهان پهلوان تختی، خون خود اهدا کردند.

اهدای خون به یاد جهان پهلوان تختی در استان گیلان
کد خبر: 457899
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۱ ۱۷:۴۰:۳۶

اعتمادآنلاین| جمعی از مربیان، داوران، ملی پوشان، قهرمانان و پهلوانان کشتی گیلان برای کمک به همنوع و بخشیدن زندگی به بیماران چشم انتظار به خون و فرآورده های خونی با تاسی از اسطوره جوانمردی و ایثار کشتی ایران زنده یاد جهان پهلوان تختی، خون خود اهدا کردند.

مدیرکل انتقال خون گیلان در جمع اعضای هیات کشتی استان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره زنده یاد جهان پهلوان تختی از این حرکت انساندوستانه و پهلوانانه آنان برای کمک به تامین خون مورد نیاز بیماران تقدیر و تشکر کرد.

بابک پاکدل با بیان اینکه نیاز به خون و فرآورده های خونی همیشگی است، اضافه کرد: همواره به حضور مردم و گروه های مختلف برای تامین خون های مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان ها نیازمندیم.

اعضای هیات کشتی گیلان بیان داشتند: با توسل به مولای متقیان حضرت علی علیه السلام و ائمه اطهار" ع" برای انجام کارهای انساندوستانه با جان و دل در صحنه حضور می یابیم اکنون نیز به یاد پهلوان تختی در کار نوعدوستانه اهداء خون مشارکت کردیم تا یاریگر انتقال خون استان برای تامین خون های مورد نیاز بیماران بستری در بیمارستان ها باشیم.

سالانه به طور میانگین بیش از 200 هزار واحد خون و فرآورده های خونی در استان گیلان تولید می شود که این خون ها برای مصدومان حوادث، جراحی ها، بیماران هموفیلی، فاویسم و افراد نیازمند مورد مصرف قرار می گیرند.

استان گیلان به علت گردشگرپذیر بودن و آمار بالای تصادفات، جراحی های قلب و عروق، تعداد زیاد بیماران هموفیلی، تالاسمی و فاویسمی جزو استان های اول کشور به لحاظ مصرف فرآورده های خونی است.

در 9 ماه گذشته، 57 هزار و 259 نفر در استان گیلان خون اهدا کردند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها