پرچم‌های آمریکا به حالت نیمه افراشته درآمد

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستور داد تا به نشانه احترام به 2 افسر پلیسی که در پی حمله هوادارانش به کنگره جانشان را از دست دادند، پرچم های این کشور به حالت نیمه افراشته درآید.

پرچم‌های آمریکا به حالت نیمه افراشته درآمد
کد خبر: 457953
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ۰۸:۵۳:۲۷

اعتمادآنلاین| دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دستور داد تا به نشانه احترام به 2 افسر پلیسی که در پی حمله هوادارانش به کنگره جانشان را از دست دادند، پرچم های این کشور به حالت نیمه افراشته درآید.

به نقل از تارنمای هیل، ترامپ یکشنبه شب در بیانیه ای دستور داد پرچم های کاخ سفید، ساختمان های دولتی، مراکز نظامی، پایگاه های دریایی، کشتی ها و مراکز آمریکا در خارج از کشور برای احترام به برایان سیکنیک به حالت نیمه افراشته درآید.

سیکنیک در جریان حمله چهارشنبه شب هواداران ترامپ به کاخ سفید زخمی و روز پنجشنبه براثر شدت جراحات جانش را از دست داد. واشنگتن پست نیز گزارش داد که افسر پلیس دیگری به نام هووارد لایبنگود نیز براثر جراحات ناشی از آن حمله جان خود را از دست داده است.

ترامپ در بیانیه خود به نام لایبنگود نیز اشاره کرد. وی گفت که پرچم های آمریکا تا غروب آفتاب روز چهارشنبه به وقت محلی آمریکا نیمه افراشته خواهد بود.

ترامپ افزود که این اقدام «نشانه احترام به خدمات و فداکاری» سیکنیک و لایبنگود و «همه افسران پلیس کنگره و ماموران اجرای قانون در سراسر این کشور بزرگ» است.

پیش از این نانسی پلوسی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا دستور داده بود تا پرچم های کنگره به نشانه احترام به سیکنیک به حالت نیمه افراشته درآید اما ترامپ برای صدور فرمان مشابهی تعلل کرد.

در حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره در مجموع 5 نفر کشته شدند. این حمله باعث شد تا درخواست ها برای استعفا، استیضاح و برکناری رئیس جمهوری آمریکا افزایش پیدا کند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها