مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اعلام کرد:

رصد مصرف برق دستگاه‌های دولتی تهران با هدف کاهش مصرف انرژی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: گروه‌های نظارتی در طرح پایش زمستانه، مصرف برق اداره‌ها و نهادهای دولتی این استان را با هدف کاهش مصرف انرژی و تامین سوخت نیروگاه‌های کشور به صورت روزانه رصد می‌کنند.

رصد مصرف برق دستگاه‌های دولتی تهران با هدف کاهش مصرف انرژی
کد خبر: 457958
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ۰۹:۰۵:۰۰

اعتمادآنلاین| حسین صبوری روز دوشنبه اظهار داشت: در این طرح شاخص و استانداردهایی تعیین شده است که بر اساس آن گروه‌های نظارتی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ به اداره‌های پایتخت مراجعه و برق مصرفی را پایش می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ از ارائه آموزش‌های مدیریت مصرف در نهادهای دولتی خبر داد و گفت: در این طرح، کارشناسان نکته و تذکرهای آموزشی حاوی نحوه درست مصرف کردن برق را آموزش می‌دهند.

وی افزود: در کنار آموزش‌ها، پیامک‌های اطلاع رسانی نیز به نهادهای پرمصرف ارائه می‌شود.

صبوری با اشاره به اینکه شاهد محدودیت تامین سوخت نیروگاه‌های کشور هستیم، گفت: کاهش مصرف انرژی و همچنین خاموش کردن برق‌های غیر ضروری مخصوصا هنگام اتمام وقت اداری کمک شایانی به مدیریت مصرف برق می‌کند.

وی تاکید کرد: سامانه‌های گرمایشی، میزان روشنایی و خاموش بودن لوازم برقی در پایان ساعات اداری در دستگاه‌های هدف به طور منظم، پایش می‌شود و در صورت مشاهده مصرف بی‌رویه و بی‌توجهی به هدررفت انرژی، اخطارهای لازم به نهادهای پرمصرف، داده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ با بیان اینکه مدیریت مصرف برق در تابستان نیز اجرا شد، گفت: رصد برق در فصل گرما با استفاده از فناوری مبتنی بر کنترل از راه دور، انجام می‌شد و از این طریق سامانه‌های سرمایشی اداره‌ها مورد بررسی قرار می‌گرفت.

وی خاطر نشان کرد: در فصل تابستان با امضای 22 هزار تفاهم نامه همکاری با مشترکان بزرگ به ویژه در بخش‌های اداری و صنعتی و فعالیت میدانی و روزانه 250 اکیپ عملیاتی رصد می‌شد که بر اساس آن حدود40 درصد از مصرف برق تهران با نصب 85 هزار کنتور هوشمند برای مشترکان بزرگ، از راه دور کنترل گردید.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها