برترین فیلم تاریخ سینما به انتخاب تارانتینو + تصویر

«کوئنتین تارانتینو» فیلمساز مشهور آمریکایی در یک فهرست دست‌نویس، وسترن «خوب، بد، زشت» (1966) را به عنوان بزرگترین فیلم تاریخ سینما معرفی کرده است.

برترین فیلم تاریخ سینما به انتخاب تارانتینو + تصویر
کد خبر: 457968
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ۰۹:۴۳:۲۹

اعتمادآنلاین| کوئنتین تارانتینو که آثار شاخصی چون سگ‌های انباری، پالپ‌فیکشن، بیل را بکش و هشت منفور را در کارنامه خود دارد، زمانی درباره سینما گفته بود: من خودم را شاگرد سینما می‌دانم.

درست مثل کسی که سودای رسیدن به مرتبه استادی در سینما را در سر دارد و تنها روزی که بمیرد فارغ التحصیل خواهد شد. این علم‌آموزی فرآیندی مادام‌العمر است.

اینکه وی برای فرونشاندن عطش هنری خود تمام لحظات برجسته و مهم تاریخ سینما را مطالعه و بررسی کرده باشد، چیز عجیب و دور از انتظاری نیست.

مجله انگلیسی فار اوت اخیرا فهرستی دست‌نویس از بزرگترین فیلم‌های تاریخ سینما را به انتخاب تارانتینو منتشر کرده که در آن فیلم‌هایی در ژانرهای مختلف از ژانر وحشت گرفته تا رزمی و وسترن به چشم می‌خورند.

فیلم خوب، بد، زشت به کارگردانی سرجیو لئونه فیلمساز مطرح ایتالیایی اولین فیلم این فهرست است. تارانتینو پیش‌تر درباره ارادتی که به سینمای لئونه دارد، گفته بود: وقتی بحث فیلمسازان دهه 60 میلادی که بیشترین تاثیر را روی فیلمسازان دهه 90 و 2000 داشتند، در میان باشد، اعتقادم بر این است که لئونه راه را به سمت فیلمسازی مدرن نشان می‌دهد. از لئونه جلو نمی‌زنید، با لئونه شروع می‌کنید.

وی تصریح کرد: تا آنجا پیش می‌روم که بگویم لئونه باشکوه‌ترین ترکیب یک طراح صاحب سبک که دنیای خودش را می‌سازد و یک راوی است. این دو ویژگی تقریبا هیچگاه در یک نفر جمع نمی‌شوند.

بزرگترین فیلم‌های تاریخ سینما به انتخاب تارانتینو


خوب، بد، زشت (1966) ساخته سرجیو لئونه فیلمسازی برجسته ایتالیایی،

وسترن ریو براوو (1959) از هاوارد هاکس،

انفجار (1981) فیلمی از برایان دی پالما با بازی جان تراولتا،

فیلم روانشناختی نئونوآر راننده تاکسی (1976) به کارگردانی مارتین اسکورسیزی،

کمدی منشی همه کاره او (1940) ساخته هاوارد هاکس،

فیلم رزمی مشت آهنین (1972) کاری از جان چانگ هوآ،

فیلم صامت جعبه پاندورا (1929) ساخته ویلهلم پابست کارگردان سرشناس اتریشی،

فیلم ترسناک کَری (1976) از برایان دی پالما،

پنج گور تا قاهره (1943) از بیلی وایلدر

آرواره‌ها (1975) ساخته استیون اسپیلبرگ

سینما

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها