کد خبر: 458077
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ۱۴:۵۳:۰۵
| |

تظاهرکنندگان استان ذی قار:

تا زمانی که بازداشت ها ادامه داشته باشد به اعتراضات ادامه می دهیم

تظاهرکنندگان استان ذی قار در جنوب عراق اعلام کردند، تا زمانی که مسؤولان به موج بازداشت‌ها و هدف قرار دادن فعالان پایان ندهند، آنها اعتراضات خود را متوقف نخواهند کرد.

تا زمانی که بازداشت ها ادامه داشته باشد به اعتراضات ادامه می دهیم
کد خبر: 458077
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ۱۴:۵۳:۰۵

اعتمادآنلاین| اسکای نیوز، بخش هماهنگی تظاهرات در استان ذی قار، امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای این شرط را مطرح کرد که مسؤولان به موج بازداشت‌ها و هدف قرار دادن شرکت‌کنندگان در تظاهرات‌های مسالمت آمیز پایان دهند تا آنها تشدید اعتراضات خود در این استان را متوقف کنند.

بخش هماهنگی تظاهرکنندگان اعلام کرد که اگر موج بازداشت‌ها علیه تظاهرکنندگان ادامه یابد، اعتراضات خود را تشدید می‌کنند.

این هشدار پس از آن مطرح شد که تظاهرکنندگان اعلام کردند که ده‌ها تن از آنها در حین اعتراضات زخمی شدند. همچنین یک نیروی پلیس کشته شده و 33 تن دیگر زخمی شدند.

اعتراضات، شنبه شب در بغداد و استان‌های جنوبی از جمله نجف و دیوانیه برای همبستگی با تظاهرکنندگان ذی قار ازسرگرفته شدند.

همچنین طی ساعات گذشته، درخواست‌های متعددی از مسؤولان عراقی برای جلوگیری از آشوب امنیتی در تظاهرات شهر ناصریه، مرکز استان ذی قار مطرح شده است.

کمیساریای حقوق بشر عراق از مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق خواست تا کنترل شرایط امنیتی در ذی قار را برعهده بگیرد و تدابیر فوری را برای توقف خونریزی‌ها و گسترش امنیت و توقف نابسامانی امنیتی در این استان اتخاذ کند.

کمیساریای حقوق بشر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نابسامانی باعث وخامت درگیری‌ها میان تظاهرکنندگان و نیروهای امنیتی شده و منجر به کشته شدن یک نیروی امنیتی و زخمی شدن 111 تن از دو طرف در پی استفاده از گلوله جنگی و سنگ و سلاح‌های سرد شده است.

این کمیساریا افزود که ادامه نابسامانی امنیتی و عدم حل و فصل مشکلات منجر به کشته شدن تعداد زیادی از قربانیان می‌شود.

از سوی دیگر، ائتلاف النصر به رهبری حیدر العبادی، نخست وزیر پیشین عراق خواهان ارزیابی مجدد اوضاع در ذی قار و کنترل اوضاع شد. این ائتلاف از دولت و گروه‌های سیاسی خواست تا به مسؤولیت‌های خود عمل کنند. این ائتلاف مخالفت خود را با ادامه ریختن خون‌ها در این استان اعلام کرد.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها