در نشست تبیین دعوای حقوقی خانواده‌های شهدای هسته‌ای علیه آمریکا مطرح شد:

پیگیری پرونده شهدای هسته‌ای در شعبه 55 مجتمع قضایی بهشتی

نشست خبری تبیین دعوای حقوقی خانواده‌های شهدای دانشمندان هسته‌ای علیه دولت آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر قدس برگزار شد.

پیگیری پرونده شهدای هسته‌ای در شعبه 55 مجتمع قضایی بهشتی
کد خبر: 458104
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۲ ۱۵:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| نشست خبری تبیین دعوای حقوقی خانواده‌های شهدای دانشمندان هسته‌ای علیه دولت آمریکا به دلیل حمایت از اقدامات تروریستی رژیم اشغالگر قدس برگزار شد.

در این نشست خبری افضلی‌نیکو، وکیل این پرونده و همسر و فرزند شهید رضایی نژاد و همسران شهید علیمحمدی و شهریاری حضور داشتند.


افضلی‌نیکو نیز در این نشست مراحل تهیه این پرونده و شکایت انجام شده را شرح داد. دادخواست در چهارصد صفحه اصلی و پانصد صفحه ضمیمه تهیه شده است‌. این پرونده 32 خوانده آمریکایی و 11 خواهان دارد. این شکایت در محاکم بین الملل دادگستری تهران انتخاب شده است.


کرمی همسر شهید علیمحمدی با بیان اینکه از 22 دی‌ماه 1388 که مسعود به شهادت رسید، آرزویم این بود که این پیگیری حقوقی آغاز شود ولی من تنها بودم. خدا را شکر الان همه خانواده شهدای هسته ای این تصمیم را گرفتند و ما هم هر نوع کمی که از دستمان بربیاد انحام می دهیم.

در ادامه قاسمی همسر شهریاری اظهار کرد: مقارن شدن این نشست رسانه‌ای با سالگرد شهادت شهید علیمحمدی را باید به فال نیک گرفت‌. این اقدام باید سال‌ها قبل انجام می شد. من خودم خیلی به این فضاهای بین‌المللی اعتماد ندارم و فکر نمی‌کنم نتیجه نهایی به این زودی حاصل شود ولی تلاش برای پیگیری این پرونده را وظیفه خود می دانم. اعتقاد من این است که جهادی و ضربتی باید کار شود. سرمان را بلند بگیریم با استاندارهای خودشان غرامت را حساب کنیم.

وی ادامه داد: یکصدا و یک تنه نباید جلو رفت بلکه باید تلاش شود که افکار حقوقی دولت‌های دوست و همراه و آنها که دشمن نیستند، آماده‌سازی شود. تعاملات و گفت‌وگوهایی با کشورهایی مانند چین و روسیه انجام شود تا اگر قرار است این پرونده در صحنه بین‌المللی دنبال شود، ایران تک صدا نباشد.

پیرانی همسر شهید رضایی‌نژاد نیز خاطرنشان کرد: از ابتدای ترورها به عنوان یک خسارت دیده و قربانی ترور خواهان پیگری بودیم و بارها در جلساتی در خارج و داخل کشور در این زمینه حضور داشته‌ام. خوشبختانه اکنون همصدایی بین خانواده هسته‌ای پیش آمده است. پیگیری این پرونده از سوی ما به عنوان قربانی ترور مطالبه و حق طبیعی ماست و جامعه بین الملل هم باید پاسخگو باشد.

وی ادامه داد: این پرونده به صوت شخصی مطرح شده است و این را حقی برای خودمان می دانیم اما از حاکمیت و دولت هم مطالبه داریم این پرونده را دنبال کند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها