کد خبر: 458232
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ ۱۱:۲۳:۱۶
| |

افزایش 55 برابری پهنای باند اینترنت قم در هفت سال گذشته

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با اشاره به رشد شتابان زیرساخت‌های فناوری اطلاعات این استان درسال‌های اخیر گفت: پهنای باند اینترنت قم دردولت تدبیر و امید با رشد 55 برابری به 220 گیگابیت برثانیه افزایش یافت.

افزایش 55 برابری پهنای باند اینترنت قم در هفت سال گذشته
کد خبر: 458232
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ ۱۱:۲۳:۱۶

اعتمادآنلاین| مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با اشاره به رشد شتابان زیرساخت‌های فناوری اطلاعات این استان درسال‌های اخیر گفت: پهنای باند اینترنت قم دردولت تدبیر و امید با رشد 55 برابری به 220 گیگابیت برثانیه افزایش یافت.

جواد غلامپور گفت: پهنای باند استان در ابتدای سال 93 حدود چهار گیگابیت برثانیه بود که این پهنا هم اکنون به 220 گیگابیت بر ثانیه افزایش یافته‌است.


وی ادامه داد: با وجود اینکه با شیوع کرونا و غیرحضوری شدن فعالیت بسیاری از ادارات،‌ دانشگاه‌ها ، مراکز آموزشی و کسب و کارها، با افزایش چشمگیر مصرف اینترنت در استان مواجه بودیم ولی به دلیل ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های مناسب، شبکه دیتای استان به خوبی توان پاسخگویی به این افزایش مصرف را نشان داد.


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با تاکید بر اینکه شبکه دیتای استان از پایداری مطلوبی برخوردار است، اظهار داشت: ظرفیت پهنای باند استان 220 گیگابیت بر ثانیه است که در اوج مصرف به 100گیگابیت بر ثانیه رسیدیم.


وی اظهار داشت: با عنایت به توسعه وسیع زیر ساخت‌های ارتباطی ، با وجود افزایش پهنای باند و ترافیک مصرفی در ایام کرونا به جهت اجرای آموزش‌های مجازی در مقاطع مختلف تحصیلی ، استان از وضعیت پایداری برخوردار است.


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم،ادامه داد: همچنین ضریب نفوذ مشترکان پهنای باند سیار در سطح استان به بیش از 97.62 درصد افزایش یافته‌است.


غلام‌پور افزود: هم اکنون بیش از یک میلیون و 364 هزار مشترک اپراتورهای مختلف تلفن همراه در این استان به پهنای باند سیار دسترسی دارند.


وی ادامه داد: با توسعه سایت‌های فعال شبکه توسط اپراتورهای تلفن همراه، هم اکنون 828 هزار مشترک همراه اول، 484 هزار مشترک ایرانسل و 52 هزار مشترک رایتل به پهنای باند سیار دسترسی دارند.


مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات قم، با تاکید بر ضرورت به‌روزرسانی و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی پایان ناپذیر بوده و بی وقفه هم گام با توسعه تکنولوژی فناوری اطلاعات، به روزرسانی و توسعه می‌یابند.

منبع:‌ ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها