کد خبر: 458288
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ ۱۳:۱۹:۳۱
| |

عباس سرابیان گفت:

لزوم استفاده از ظرفیت‌ تشکل‌های چاپی استانی در جشنواره چاپ

نایب رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی بر ضرورت استفاده از ظرفیت‎های استانی برای مشارکت هر چه بیشتر استان‎ها در بیستمین جشنواره ملی چاپ تاکید کرد.

لزوم استفاده از ظرفیت‌ تشکل‌های چاپی استانی در جشنواره چاپ
کد خبر: 458288
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ ۱۳:۱۹:۳۱

اعتمادآنلاین| عباس سرابیان؛ نایب‌رییس اتحادیه چاپخانه‌داران خراسان رضوی با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا موجب ایجاد مشکلات زیادی برای اهالی صنف شده است، گفت: تداوم این بیماری مشکلاتی برای همه صنایع ایجاد کرده و همه ظرفیت‌ها دچار دگرگونی و دگردیسی شده و صنعت چاپ نیز با دغدغه‌ها و مسایل زیادی برای کار روبرو شده است.

به گزارش اعتمادآنلاین، به نقل ستاد خبری بیستمین جشنواره ملی چاپ، وی افزود: با توجه به اینکه چاپ به دو بخش فرهنگی و صنعتی تقسیم می‌شود و در طول سال‌های مختلف وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش کرده مشکلات فعالان این حوزه را حل کند. اما به نظر می‎رسد از نظر حقوقی و قانونی امکاناتی وجود ندارد تا برخی مسایل را پیگیری کند و فقط در حد نامه و نامه‌نگاری کارها را دنبال می‌کند.

وی یادآور شد: بسیاری از قوانین واحدهای صنفی با قوانین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همخوانی ندارد و بسیاری از قوانین مرتبط با صنعت چاپ نیاز به روزرسانی دارد زیرا قوانین تجاری و اقتصادی در دنیا و ایران در حال تغییر است.

سرابیان همچنین درباره جشنواره امسال توضیح داد: فراخوان جشنواره چاپ امسال به صورت عمومی منتشر شده است و تنها افرادی که با جشنواره آشنایی دارند یا واحدهای مجهز و به‌ روز در آن شرکت می‌کنند اما این در حالی است که در برخی مناطق با امکانات ناچیز کارهای نفیس تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه این موضوع در تهران و شهرستان‌های مختلف هستند، عنوان کرد: باید زمینه‌ای فراهم شود که این واحدها شناسایی شوند تا به قوت جشنواره بیشتر افزوده شود زیرا واحدهای برخوردار از تجهیزات کارهای نفیس تولید می‌کنند و طبیعتا باید کار درجه یک ارایه کنند.

سرابیان همچنین با ارایه پیشنهاد برای مشارکت سایر استان‌ها برای برگزاری جشنواره چاپ گفت: با توجه به ظرفیت‌های بسیار خوبی که در استان‌های مختلف وجود دارد می‌توان فراخوان جشنواره را از طریق اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی به همه واحدها حتی واحدهای کوچک ارسال کرد تا در این جشنواره مشارکت داشته باشند و تمهیدی اندیشیده شود تا برای تشویق چاپخانه‌داران افراد بیشتری در آن حضور داشته باشند.

بیستمین جشنواره ملی چاپ در زمستان 1399 برگزار می‌شود و متقاضیان حضور در بخش مسابقات چاپی می‎توانند برای شرایط حضور در رقابت و ثبت‎نام در بخش مسابقات به پایگاه جشنواره ملی چاپ به آدرس https://nppf.farhang.gov.ir/ مراجعه کنند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها