«فرصت‌ها و تهدیدهای ایران در ۱۰سال آینده» در گفت‌وگوی «اعتمادآنلاین» با داریوش قنبری:

تهدید جمهوریت بزرگ‌ترین تهدید برای نظام جمهوری اسلامی است / فرصت تامین مطالبات مردم را نباید از دست داد

عضو حزب مردم‌سالاری تاکید دارد که تقویت بعد جمهوریت نظام و توجه به مطالبات مردم می‌تواند بهترین فرصت برای جمهوری اسلامی در دهه پیش ‌رو باشد.

تهدید جمهوریت بزرگ‌ترین تهدید برای نظام جمهوری اسلامی است / فرصت تامین مطالبات مردم را نباید از دست داد
کد خبر: 458321
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ۰۶:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| جمهوریت و اسلامیت نظام جمهوری اسلامی 2 بال جدایی‌ناپذیر آن خوانده می‌شوند. با این حال به نظر می‌رسد به گفته برخی از چهره‌های سیاسی، «جمهوریت» نظام در برخی رفتارها و تصمیمات شکننده شده است.

داریوش قنبری، عضو حزب مردم‌سالاری، در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین تهدید جمهوریت را بزرگ ترین تهدید پیش روی نظام جمهوری اسلامی در یک دهه پیش رو به شمار آورد و گفت: تفکر ضد جمهوریت بزرگ‌ترین تهدید نظام جمهوری اسلامی است و این مساله به نوعی ماهیت نظام جمهوری اسلامی را از درون تهدید می‌کند.

او ادامه داد: اگر جلوی این اندیشه و تفکر گرفته نشود، بزرگ‌ترین تهدید برای جمهوری اسلامی چه در زمان حال و چه در سال‌ها و دهه‌های آینده همین مساله است که می‌تواند بدون نیاز به دخالت دشمن خارجی مشکلات جدی برای ما ایجاد کند.

قنبری در این باره گفت: دشمن خارجی هم حتی با تمام توان و قدرت خود به اندازه‌ای که جریانی در داخل جمهوریت نظام را تهدید می‌کند تهدیدات جدی و مثمرثمری ندارد.

عضو حزب مردم‌سالاری توجه به مطالبات مردم را فرصت پیش روی نظام خواند و توضیح داد: فرصت برای جمهوری اسلامی در دهه آینده موجود است که می‌تواند با هوشمندی با استفاده از آن بسیاری از تهدیدات را دفع کند و از مهم‌ترین این فرصت‌ها توجه به مطالبات مردم و تحقق خواسته‌های عمومی ملت است.

داریوش قنبری در پایان گفت: در واقع تقویت بعد جمهوریت نظام و توجه به دیدگاه‌های مردم و مطالبات مردم می‌تواند بهترین فرصت برای جمهوری اسلامی باشد کمااینکه بی‌اعتنایی به این مطالبات می‌تواند تهدیدات جدی‌ای برای نظام و کشور ایجاد کند.

چکیده گفت‌وگو با داریوش قنبری

-تفکر ضد جمهوریت ماهیت نظام جمهوری اسلامی را از درون تهدید می‌کند

-دشمن خارجی به اندازه‌ای که جریانی در داخل جمهوریت نظام را تهدید می‌کند تهدیدات جدی و مثمرثمری ندارد

-مهم‌ترین فرصت‌ جمهوری اسلامی توجه به مطالبات مردم و تحقق خواسته‌های عمومی ملت است

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها