ژائو لیجیان، سخنگوی وزارت خارجه چین:

آمریکا تحریم‌های ضدایرانی را یکجانبه احیا کرد

سخنگوی وزارت خارجه چین گفت: ایالات متحده به طور یکجانبه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران را احیا کرد و از محل برگزاری سازمان ملل برای بدنام کردن آشکار سایر کشورها سوءاستفاده کرد که مخالفت گسترده جامعه جهانی را در پی داشت.

آمریکا تحریم‌های ضدایرانی را یکجانبه احیا کرد
کد خبر: 458345
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۳ ۱۶:۳۰:۳۶

اعتمادآنلاین| سخنگوی وزارت خارجه چین در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود اعلام کرد: آمریکا تحریم‌های ضدایرانی را یکجانبه احیا کرد؛ این کشور از محل برگزاری سازمان‌ملل سوء استفاده می کند.


«ژائو لیجیان» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز سه‌شنبه (23 دی ماه) در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود خطاب به خبرنگاران اعلام کرد: این ایالات متحده است که بزرگترین عامل بی‌ثبات کننده بوده و صلح و امنیت جهانی را تهدید و همکاری چندجانبه را تضعیف می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این خصوص گفت: این کشور با تداوم گسترده یک‌جانبه‌گرایی آشکارا از معاهدات و سازمان‌ها کناره‌گیری می‌کند و خودسرانه به تهدید به تحریم متوسل می شود. آمریکا تاکنون از 10 کنوانسیون و سازمان بین‌المللی خارج شده است.

وی در ادامه افزود: ایالات متحده به طور یکجانبه تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه ایران را احیا کرد و از محل برگزاری سازمان ملل برای بدنام کردن آشکار سایر کشورها سوءاستفاده کرد که مخالفت گسترده جامعه جهانی را در پی داشت. چنین رفتارهایی همکاری بین المللی در زمینه‌های مختلف، نظم و ساز و کار بین‌المللی موجود و صلح، ثبات و امنیت جهانی را به شدت زیر سوال می‌برد.

این در حالیست که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا 8 ماه مارس سال 2018 میلادی (18 اردیبهشت سال 1397) به بهانه‌های واهی و به صورت یکجانبه قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرد و از توافق هسته‌ای کشورهای 1+5 با ایران خارج شد.

واشنگتن سپس تهدید کرد که تحریم‌های خود علیه تهران که براساس توافق مذکور در زمان دولت قبلی این کشور تعلیق شده بود را بازمی‌گرداند.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها