ژنرال مارک میلی حمله به کنگره ایالات متحده را محکوم کرد

ژنرال مارک میلی، بلندپایه ترین مقام نیروهای مسلح آمریکا، با انتشار بیانیه‌ای حمله چهارشنبه گذشته به کنگره ایالات متحده را محکوم کرد و به اعضای نیروهای مسلح یادآور شد که تعهد آنها حمایت و دفاع از قانون اساسی و رد کردن افراطی‌گری است.

ژنرال مارک میلی حمله به کنگره ایالات متحده را محکوم کرد
کد خبر: 458374
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ۰۸:۲۱:۰۹

اعتمادآنلاین| ژنرال میلی، رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح آمریکا در این بیانیه گفت: ما شاهد اعمالی در داخل بنای کنگره بودیم که مغایر حاکمیت قانون است. حق آزادی بیان و گردهمایی به کسی حق توسل به خشونت و یاغی‌گری نمی‌دهد.

سران نیروهای مسلح آمریکا اغلب در مسائل سیاسی موضع نمی‌گیرند، و از این رو، بیانیه ژنرال میلی ظاهرا هشداری بود به کسانی که قصد دارند در جریان مراسم تحلیف جو بایدن رئیس جمهوری منتخب ایالات متحده، اخلال کنند.

او گفت: ما اعضای نیروهای مسلح باید نماد ارزش‌ها و آرمان‌های ملت باشیم. ما از قانون اساسی دفاع و حمایت می‌کنیم. هر عملی برای اخلال در روند اجرای قانون اساسی نه فقط مغایر با سنت‌ها، ارزش‌ها و سوگند ماست، مخالف قانون هم هست.

در این بیانیه با اشاره به تایید پیروزی بایدن در انتخابات ریاست جمهوری، آمده است: بایدن، رئیس جمهوری منتخب، سوگند خواهد خورد و چهل و ششمین فرمانده کل قوای ایالات متحده آمریکا خواهد شد.»

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها