کد خبر: 458498
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ۱۳:۵۱:۴۲
| |

کارگران 40 درصد از متقاضیان اقدام ملی مسکن درجامعه هدف وزارت کار هستند

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: 40 درصد متقاضیان ثبت‌نامی واجد شرایط جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور در طرح اقدام ملی مسکن را کارگران تشکیل می‌دهند.

کارگران 40 درصد از متقاضیان اقدام ملی مسکن درجامعه هدف وزارت کار هستند
کد خبر: 458498
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ۱۳:۵۱:۴۲

اعتمادآنلاین| ابراهیم صادقی‌فر روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری ابراز داشت: از مجموع 850 هزار نفر ثبت‌نام کننده واجد شرایط در طرح اقدام ملی مسکن‌ از جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور، 358 هزار نفر از جامعه کارگری هستند.

وی بیان کرد: ساخت خانه برای جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور در قالب طرح اقدام ملی مسکن بر اساس امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با وزارت راه و شهرسازی در نیم سال دوم سال گذشته کلید خورد.

وی ادامه داد: براساس اطلاعات جمع‌آوری شده یک میلیون و 400 هزار نفر از جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که از این تعداد 850 هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.

صادقی‌فر تصریح کرد: دولت برای کمک به جامعه هدف، جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور تسهیلات و کمک‌هایی را در طرح اقدام مسکن ملی در نظر گرفته که در مرحله نهایی شدن است و به زودی اعلام می‌شود.

وی اظهار داشت: هایپرمارکت مصالح ساختمانی به منظور کاهش پرداختی و کمک به اقتصاد متقاضی در ساخت خانه در طرح اقدام ملی مسکن از جمله راهکارهای حمایتی برنامه‌ریزی شده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: 200 هزار واحد مسکونی برای جامعه کارگری، بازنشستگی و مستمری‌بگیر کشور در قالب طرح اقدام ملی مسکن ساخته می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، به منظور شرکت در شورای مسکن استان سمنان، افتتاح سالن ورزشی چندمنظوره در ایوانکی گرمسار و شرکت در چند جلسه داخلی حوزه تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به سمنان سفر کرد.

شهریور سال 98 طرح اقدام ملی مسکن با حضور رییس جمهوری کلنگ زنی شد و اولین واحدها به تعداد 11 هزار و 560 واحد در روز یکم آبان ماه 1399 به دستور رئیس جمهوری افتتاح شد.

این پروژه از طریق آورده متقاضیان و 100 میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود 18 درصد ساخته می‌شود. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود 40 میلیون تومان است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها