«اعتمادآنلاین» گزارش می‌دهد:

چه اقداماتی انجام دهیم تا هنگام دورکاری به درد کمر و گردن مبتلا نشویم؟

یکی از مشکلات کسانی که دورکاری می‌کنند ابتلا به درد گردن و کمر است. این افراد به دلیل اینکه ساعات زیادی را پشت لپ‌تاپ یا کامپیوتر می‌گذرانند بیش از سایرین در معرض ابتلا به این دردها هستند.

چه اقداماتی انجام دهیم تا هنگام دورکاری به درد کمر و گردن مبتلا نشویم؟
کد خبر: 458508
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ۰۸:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کار کردن از خانه بدون حضور در محل کار چالش‌بر‌انگیز است و کارمندان به جای اینکه در اداره حاضر شوند و کارها را انجام دهند باید در خانه به انجام امور اداری بپردازند.

به گزارش اعتمادآنلاین ، به نقل از «The conversation»، با وجود مشکلات درون خانه و کاهش تعاملات اجتماعی، هنوز محیط خانه‌ها طوری طراحی نشده‌ که مناسب کار باشد و سلامت افراد هنگام کار در منزل تضمین شود. کار کردن روی میز ناهارخوری، مبل یا حتی روی زمین برای بسیاری ازمردم عادی شده و به همان میزان دردهای کمر و گردن نیز افزایش پیدا کرده ‌است. این بی‌‌تحرکی‌ها و طرز نشستن و کار کردن نادرست باعث بروز بیماری‌های جدی می‌شود و سلامت شما را به خطر می‌اندازد.

کمردرد

بنا بر گزارش انستیتوی کایروپرکتیک ولز، با شروع دورکاری به خاطر شرایط پیش‌آمده، نگرانی‌های افراد نیز در مورد سلامت‌شان بیشترشده است. یکی از مسائلی که پزشکان با آن مواجه شده‌اند وجود شایعات بسیار در مورد کمردرد است؛ مثلاً بعضی افراد عقیده دارند که یکی از دلایل ایجاد کمردرد عضلات شکمی ضعیف است که در حقیقت این‌طور نیست یا برخی گمان می‌کنند که درد کمر همیشگی است و روزبه‌روز نیز بدتر می‌شود در حالی که بسیاری از افراد از این درد بهبود پیدا کرده‌اند.

کمردرد یکی از جدی‌ترین و شایع‌ترین بیماری‌های اسکلتی‌عضلانی در جهان به شمار می‌آید و از اصلی‌ترین دلایل غیبت کارمندان در محیط کار است. این غیبت‌ها با تاثیر بر اقتصاد کشور‌ها نگرانی‌هایی در حوزه بهداشت و سلامت به وجود آورده است. فرقی نمی‌کند درد کمر خفیف باشد یا شدید، به هر حال وقتی کمردرد داشته باشید تمرکزتان برای انجام کار کمتر می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهد که تغییر وضعیت بدن هنگام کار کردن و انجام حرکات ساده پا روی پا انداختن یا نشستن بر لبه صندلی و انجام تمرین‌های منظم بر پیشگیری از کمردرد موثر است و انجام این حرکات به ظاهر ساده چه در خانه و چه در محیط کار برای سلامت شما حیاتی است.

دورکاری

درد کمر بسیاری از افراد را درگیر کرده و با ماشینی شدن زندگی امروز میزان مبتلایان به این درد نیز افزایش یافته است؛ اما مراقبت از کمر ارزان و کارآمد است و می‌توان با انجام ورزش‌های ساده‌ مربوط به کمر عواملی چون سلامت جسم و روح، عادت‌های خواب، حفظ وزن مطلوب، دوری از استرس و افکار منفی را بهبود بخشید.

نشستن طولانی‌مدت علاوه بر ایجاد مشکلات متعدد برای سلامت افراد، میزان انعطاف‌پذیری کمر را کاهش می‌دهد و باعث کم شدن جریان خون می‌شود و بر عملکرد عروق عصبی تاثیر می‌گذارد، اما نگران نباشید؛ با پیاده‌روی کوتاه‌مدت این افت جریان خون به راحتی جبران می‌شود.

شما می‌توانید با رعایت 10 مورد زیر سلامت کمر و گردن خود را حفظ کنید و در حین دورکاری این اقدامات را انجام دهید:

1- میز مناسبی برای خود تهیه کنید.

2- تنفس شکمی را یاد بگیرید.

3- لبه صندلی بنشینید.

4- هر از گاهی به جای نشستن بر صندلی و مبل روی زمین بنشینید.

5- وضعیت بدن و پاهای خود را مرتب تغییر دهید.

6- هر 20 دقیقه از صندلی خود بلند شوید و راه بروید.

7- سر و شانه‌هایتان را صاف نگه دارید.

8- پاها و پشت خود را کش دهید.

9- آب بنوشید و با این کار به عملکرد بهتر مفاصل و عضلات کمک کنید.

10- تمرینات منظم ورزشی انجام دهید و یوگا و پیلاتس را برای حفظ انعطاف‌پذیری خود فراموش نکنید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها