دسته‌روی در ایام فاطمیه ممنوع شد

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا با تاکید بر عدم سفر در ایام پیش‌رو گفت: با توجه به سردی هوا و سرعت بالای انتقال بیماری در این فصل و همچنین شیوع سویه جدید ویروس در کشورهای اروپایی(انگلیسی) مردم سفر را به یک زمان مناسب‌تر با فراغ بال موکول کنند.

دسته‌روی در ایام فاطمیه ممنوع شد
کد خبر: 458532
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ۱۵:۴۲:۱۱

اعتمادآنلاین| حسین قاسمی، دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا درباره تعطیلات پیش‌رو و لزوم رعایت مردم مبنی برعدم سفر گفت: طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌ها همچنان ملاک عمل بوده و در حال اجرا است.

وی ادامه داد: هر شهری که در وضعیت نارنجی و قرمز قرار دارد با ممنوعیت ورود مواجه است و خودروهای شخصی با پلاک غیربومی نمی‌توانند وارد شهرهای وضعیت قرمز و نارنجی شوند و در صورتی که خودروهای غیربومی وارد این شهرها شوند، یک میلیون تومان در شهر قرمز و 500 هزار تومان در شهر نارنجی هر 24 ساعت یکبار جریمه می‌شوند.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا تصریح کرد: ممنوعیت تردد از ساعت 21 تا 4 صبح نیز در هر سه وضعیت قرمز، نارنجی و زرد حاکم است.

قاسمی خاطرنشان کرد: تاکید می‌کنیم، مردم همچنان از انجام سفر خودداری کنند تا با رعایت پروتکل‌ها وضعیتی را که در راستای اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی به وجود آمده است را از دست ندهیم، چراکه وضعیت شکننده است و با هر دلیلی ممکن است شرایط تغییر کند. با توجه به سردی هوا، سرعت بالای انتقال بیماری در این فصل و همچنین شیوع سویه جدید ویروس در کشورهای اروپایی(انگلیسی) مردم سفر را به زمان مناسب‌تر با فراغ بال موکول کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر نیز رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های بهداشت فردی و اجتماعی را ملاک عمل قرار دهند و کماکان این موضوعات مورد توجه‌شان باشد و از برگزاری دورهمی‌ها به شدت خودداری کنند.

دبیر کمیته اجتماعی انتظامی ستاد ملی مدیریت کرونا درباره وضعیت شهرهای استان‌های شمالی کشور خاطرنشان کرد: 7 شهر در استان‌های گلستان و مازندران قرمز است و 30 شهر نارنجی داریم. خواهش ما این است مردم از سفر به شهرهای شمالی و سایر شهرها خودداری کنند.

قاسمی درباره برگزاری تجمعات مذهبی نیز تاکید کرد: دسته‌روی در ایام شهادت حضرت زهرا (س) ممنوع است و براساس اطلاعیه قرارگاه عملیاتی مقابله با کرونا نیز برگزاری تجمعات ممنوع است.

وی درباره تعیین پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها برای مراسم دهه فجر و 22 بهمن نیز گفت: ما پیشنهادات را در کمیته بررسی می‌کنیم و جمع‌بندی آن را به ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام می‌کنیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها