کد خبر: 458546
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ۱۷:۱۴:۲۸
| |

سعید جلیلی،‌ نماینده رهبر انقلاب در شورای عالی امنیت ملی:

خروج امریکا از برجام 802 تحریم را برگرداند و 751 تحریم جدید وضع شد!

سعید جلیلی گفت: اگر رئیس‌جمهور جدید آمریکا امروز بگوید من به برجام برمی‌گردم و همه‌ تعهدات برجام را هم انجام می‌دهم، این یعنی می‌خواهد بگوید اگر می‌خواهید همه‌ 751 تحریم بعد از خروج ترامپ از برجام حل بشود، بیایید بنشینید برای تک‌تک اینها گفت‌وگو کنیم.

خروج امریکا از برجام 802 تحریم را برگرداند و 751 تحریم جدید وضع شد!
کد خبر: 458546
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ۱۷:۱۴:۲۸

اعتمادآنلاین| سعید جلیلی در مصاحبه‌ای که با سایت رهبر انقلاب داشته گفته است: «اگر رئیس جمهور جدید آمریکا -بدون لغو همه‌ی تحریم‌ها- امروز بگوید من به برجام برمی‌گردم و همه‌ تعهدات برجام را هم انجام می‌دهم، این یعنی اینکه می‌خواهد بگوید اگر میخواهید همه‌ 751 تحریم بعد از خروج ترامپ از برجام حل بشود، بیایید بنشینید برای تک تک اینها گفت‌وگو کنیم.»

او در بخش دیگری از این مصاحبه گفته امریکا 802 تحریمی که طبق برجام باید لغو می‌شد را برگرداند و این عدد را جدا از تحریم‌هایی می‌داند که ترامپ وضع کرده است!

فرض کنیم صحبت‌های این مذاکره‌کننده پیشین ایران درست باشد. حتی با این فرض ایشان باید توضیح دهد چرا او و همقطارانش علیه این برجامی که اولا 802 تحریم را لغو کرده بود و دوما از 751 تحریم جدید هم جلوگیری کرده بود هرچه از دستشان برمی‌آمد انجام دادند؟

جلیلی به وضوح از عبارت «بازگرداندن» برای تحریم‌های پیشابرجام حرف می‌زند. پس این فرض را پذیرفته که آن تحریم‌ها لغو شده بود.

حالا باید این سوال را پرسید که چرا همفکران او مدام در روزنامه‌هایشان ملتمسانه از ترامپ می‌خواستند تا ما را از شر برجام نجات دهد؟

کافی است دوستان آقای جلیلی که هر کدام از نمد تخریب و توهین نسبت به مذاکره‌کنندگان و دستاوردهای برجام برای خودشان کلا‌ه بافتند کمی فکر کنند.

به مردمی که رنج تحریم سفره‌هایشان را کوچک کرد، به بیمارانی که تحریم داروهایشان را نرساند و کارگرانی که تحریم چرخ کارشان را از حرکت نگه داشت.

به ملت ایران فکر کنند و بگویند با حق‌الناسی که بر گردنشان مانده چگونه قرار است پاسخ این ملت را بدهند.

تک‌تک کسانی که از داخل ایران علیه کار ویژه‌های امنیتی و اقتصادی برجام اقدام کردند نه در این دنیا -که با این وضعیت کمترین امیدی به اجرای عدالت در آن نیست- بلکه در روز جزا باید حساب پس دهند.

منبع: انتخاب

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها