دستور پوتین برای واکسیناسیون مردم روسیه علیه کرونا

رئیس جمهوری روسیه دستور اجرای واکسیناسیون مردم این کشور را علیه کرونا صادر کرد.

دستور پوتین برای واکسیناسیون مردم روسیه علیه کرونا
کد خبر: 458553
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۴ ۲۰:۰۷:۱۳

اعتمادآنلاین| ولادیمیر پوتین روز چهارشنبه در نشست ستاد مبارزه با کرونا که به صورت وبیناری برگزار شد، گفت: واکسیناسیون همه مردم روسیه علیه کرونا باید از هفته آینده آغاز شود.

وی خطاب به شرکت کنندگان در این نشست خاطر نشان کرد: باید از واکسن زدن گسترده علیه کرونا، به مرحله واکسیناسیون عمومی همه مردم روسیه وارد شویم و زیرساخت‌های لازم برای این منظور ایجاد شود.

رئیس جمهوری روسیه گفت که در این زمینه نباید مشکل خاصی بروز کند زیرا واکسن «اسپوتنیک وی» نیاز به شرایط خاص برای حمل و نقل به مناطق مختلف ندارد.

پوتین تصریح کرد: اسپوتنیک وی بهترین واکسن ضدکرونا در سطح جهان است. اما باید دانست که این واکسن در شرایطی که ویروس کرونا تغییر ماهیت می‌دهد چگونه عمل می‌کند.

واکسیناسیون کرونا در مسکو با واکسن اسپوتنیک وی از پنجم ماه دسامبر سال 2020 (15 آذر ماه) و در سراسر روسیه از روز 15 همان ماه (25 آذر) با توزیع یک و نیم میلیون دوز واکسن اسپوتنیک برای پزشکان و معلمان آغاز شد.

در مرحله کنونی فقط معلمان، کارکنان بخش‌های درمانی و نیز کارکنان مراکز حیاتی از جمله امدادگران و نظامیان واکسینه می‌شوند و هر منطقه روسیه اختیار یافته است افرادی را که باید علیه کرونا واکسینه شوند، تعیین و به آنها واکسن زده شود.

وی این را نیز گفت که به دلیل کاهش سرعت انتشار کرونا (کاهش تلفات و شمار مبتلایان) در روسیه نباید آسوده خاطر شویم. در سطح جهانی نمی‌توانند بر ویروس کرونا غلبه کنند. نگرانی شدیدی در مورد وضع انتشار کرونا در انگلیس وجود دارد.

در روسیه، سه میلیون و 471 هزار نفر به کویید-19 مبتلا شده و 63 هزار و 370 نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

در شبانه روز اخیر در این کشور 22 هزار و 850 نفر به بیماری کرونا مبتلا یا تست کرونای آنها مثبت بوده است و 566 نفر هم بر اثر این بیماری جان خود را ازدست داده‌اند.

در زمان حاضر حدود 500 هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های روسیه بسر می‌برند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها