رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

آمل دوباره قرمز شد / به مازندران سفر نکنید

عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: با وجود تمام تلاش‌هایی که برای آمل صورت گرفته، فقط یک الی دو هفته نارنجی شد و دوباره به وضعیت قرمز برگشته است.

آمل دوباره قرمز شد / به مازندران سفر نکنید
کد خبر: 458619
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۵ ۰۹:۵۱:۲۲

اعتمادآنلاین| سید عباس موسوی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در مورد شیوع کرونا در این استان بیان کرد: در مورد شرایط بیمارستان‌ها و بیماران سرپایی با وجود ظرفیتی که در اوایل شیوع کرونا ایجاد شده است، در طی این مدت به مشکلی برنخوردیم، اما از حدود دو ماه و نیم گذشته روند افزایشی ملایمی وجود داشت که مجموع بیماران به دو الی دو و نیم برابر رسید، اما مشکلی را در خدمت‌رسانی ایجاد نکرد و در تلاشیم تا این روند را متوقف کنیم.

وی ادامه داد: تعداد افرادی که تاکنون در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تشخیص قطعی کووید 19 بستری شدند، 16 هزار و 990 نفر هستند و در حال حاضر هم 358 نفر با تشخیص قطعی کووید 19 در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری هستند.

موسوی در مورد تاثیر تردد مسافران به شهرهای شمالی بیان کرد: ترددها به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده، اما باید توجه کنیم هر نوع ارتباطی می‌تواند در شیوع این بیماری تاثیر بگذارد. ما دو نوع مسافر در مازندران داریم که یک نوع آن بومی است و وقتی این‌ها می‌آیند معمولا رفت و آمدهای خانوادگی و فامیلی شکل می‌گیرد که این می‌تواند خیلی خطرناک باشد و نوع دیگر مسافران غیربومی هستند که آنها هم شکل دیگری از ریسک را ایجاد می‌کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به تفاوت اپیدمی در مازندران با کل کشور، ادامه داد: تاکنون کشور سه پیک شیوع کرونا را پشت سر گذاشته است و آن زمانی که کشور در اوج بیماری بود، مازندران بیمار زیادی نداشت و در این زمینه فاصله‌ی زیادی با آمار کشوری داشتیم، اما بعد از اینکه کشور به پیک سوم دچار شد و از آن خارج شد، آمار مبتلایان در مازندران آرام آرام در حال بالا رفتن بود.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ویروس در شرایط مختلف رفتارهای مختلفی از خود نشان می‌دهد، ممکن است الگوی محدودیت برای استان نسبت به استان‌های دیگر کمی متفاوت باشد.

موسوی در پایان با اشاره به اینکه پیک سوم در مازندران خیلی آزاردهنده نیست، افزود: البته باید این نکته را هم یادآور شوم اینطور نیست که تمام شهرها دائماً در حالت قرمز مانده باشند، چون شهرهای قرمز ما تغییر کردند، به جز آمل که متاسفانه با وجود تمام تلاش‌هایی که صورت گرفته، فقط مدت کوتاهی به اندازه یک الی دو هفته نارنجی شد و مجدد دوباره به وضعیت قرمز برگشت که عوامل متعددی در این زمینه نقش دارد و در حال پیگیری این شرایط هستیم.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها