احتمال کاهش غلظت آلاینده‌ها درتهران و البرز با وزش باد

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی اظهار کرد: از اواخر جمعه و طی روز شنبه انتظار می‌رود با توجه به وزش باد از غلظت آلاینده‌های جوی در تهران و البرز کاسته شود. 

احتمال کاهش غلظت آلاینده‌ها درتهران و البرز با وزش باد
کد خبر: 458682
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۵ ۱۳:۱۵:۱۶

اعتمادآنلاین| صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه طی امروز و فردا در بیشتر مناطق کشور جوی آرام و پایدار همراه با تداوم انباشت آلاینده‌های جوی و پایین بودن کیفیت هوای شهرهای صنعتی و پرجمعیت پیش‌بینی می‌شود، اظهار کرد: از اواخر جمعه و طی روز شنبه انتظار می‌رود با توجه به وزش باد از غلظت آلاینده‌های جوی در تهران و البرز کاسته شود.

وی اظهار کرد: پنجشنبه و جمعه با وزش باد شدید گرم جنوبی، دمای هوا در استان‌های ساحلی دریای خزر بین 8 تا 12 درجه افزایش می‌یابد. با توجه به افزایش دما و امکان ذوب برف احتمال بالا آمدن سطح آب رودخانه‌های محلی در این مناطق وجود دارد. طی این دو روز وزش باد شدید تا خیلی شدید در استان‌های اردبیل، گیلان و غرب مازندران (به ویژه در دره‌ها، دامنه ها و مناطق کوهستانی) پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه از بعد از ظهر پنجشنبه (25 دی ماه) در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و غرب استان‌های کردستان و کرمانشاه بارش باران و برف و وزش باد شدید آغاز می‌شود، گفت: جمعه بر گستره بارش افزوده شده و در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، ایلام، زنجان و شمال خوزستان بارش رخ می‌دهد.

بنابر اظهارات ضیائیان؛ بارش در مناطق سردسیر و مرتفع این استان‌ها به شکل برف خواهد بود. در این روز در استان‌های همدان، کهگیلویه و بویر احمد، شمال چهارمحال و بختیاری، شمال مرکزی و ارتفاعات استان‌های قزوین، البرز و تهران نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی همچنین اظهار کرد: شنبه و یکشنبه (27 و 28 دی ماه) در استان‌های چهارمحال و بختیاری کهگیلویه و بویر احمد، شمال فارس، جنوب اصفهان، لرستان، ایلام، شمال و شرق خوزستان، کرمانشاه، غرب کردستان، جنوب آذربایجان غرب بارش برف و باران در استان‌های همدان، مرکزی، ارتفاعات یزد و ارتفاعات تهران و سمنان بارش پراکنده پیش‌بینی می شود. از دوشنبه سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب وارد کشور خواهد شد.

بنابر اظهارات وی، از پنجشنبه تا شنبه بخش‌های غربی دریای خزر مواج و همچنین دریای عمان به تناوب طی این مدت مواج است.

ضیائیان در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهار کرد: برای آسمان تهران فردا (26 دی ماه) ابری در بعضی ساعات غبار محلی گاهی وزش باد و بارش پراکنده با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 12 درجه سانتی‌گراد و در روز شنبه 27 دی ماه نیمه ابری در بعضی ساعات ابری گاهی وزش باد با حداقل دمای 3 و حداکثر دمای 13 درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها