کد خبر: 458764
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ۰۸:۱۴:۰۰
| |

المپیک توکیو در برزخ کرونا

وزیر اصلاحات اداری و نظارتی ژاپن روز پنجشنبه گفت که آینده المپیک نامشخص است و احتمال اینکه این بازی‌ها تابستان سال آینده در توکیو برگزار نشود، وجود دارد. اما سخنگوی کمیته برگزاری بازی‌ها، اعلام کرده امکان به تعویق انداختن المپیک توکیو برای بار دوم مطرح نشده است.

المپیک توکیو در برزخ کرونا
کد خبر: 458764
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ۰۸:۱۴:۰۰

اعتمادآنلاین| وزیر اصلاحات اداری و نظارتی ژاپن روز پنجشنبه گفت که آینده المپیک نامشخص است و احتمال اینکه این بازی‌ها تابستان سال آینده در توکیو برگزار نشود، وجود دارد.

تارو کونو در مصاحبه‌ای به رویترز گفت: ما باید در این لحظه بهترین تلاش خود را برای آماده‌سازی بازی‌ها انجام دهیم.

وی افزود: هر کاری امکان پذیر است اما به عنوان میزبان بازی‌ها باید هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم، به طوری که وقتی کار خوب باشد می‌توانیم بازی های المپیک خوبی هم داشته باشیم.

دیک پوند عضو باسابقه کمیته بین‌المللی المپیک پیش از این گفته بود از برگزاری بازی‌ها در تابستان سال آینده اطمینان ندارد.

این درحالی است که سخنگوی کمیته برگزاری بازی‌ها، هرگز امکان به تعویق انداختن المپیک توکیو برای بار دوم مطرح نشده است.

با توجه به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در ژاپن و اعلام شرایط اضطراری در چند شهر، این سوال مطرح شده که آیا بازی‌های المپیک و پارالمپیک می‌تواند تابستان برگزار شود.

این بازی‌ها فروردین امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و براساس گفته ماسا تاکایا سخنگوی توکیو حتی صحبتی درباره احتمال دوباره این بازی‌ها وجود ندارد.

تاکایا در این باره به اسکای اسپورت گفت: واضح می‌گویم ما هیچ وقت درباره تعویق بازی‌ها بحثی نداشته‌ایم. ما 100 درصد تمرکز داریم و تمرکز خود را بر روی ارائه یک بازی ایمن در تابستان سال آینده می‌گذاریم.

وی افزود: وضعیت کرونا همچنان برای سراسر جهان مسئله ادامه‌دار است اما ما بازی‌ها را سال آینده برگزار خواهیم کرد.

هفته گذشته در نظرسنجی صورت گرفته توسط یک رسانه ژاپنی، 80 درصد شهروندان گفتند این بازی‌ها باید لغو شود و یا دوباره به تعویق بیفتد.

منبع: فارس

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها