اتاق بازرگانی ایران و کره‌جنوبی چه نقشی در وصول ‌های ایران دارد؟ / بیشتر شرکت‌های کره‌ای از کشور خارج شدند

«پویا فیروزی»، دبیر اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی، در خصوص پرداخت بدهی کره جنوبی به ایران و سفر هیات کره ای به کشورمان گفت: اتاق ایران و کره جنوبی به عنوان بخش خصوصی در این مذاکرات حضور نداشته و بخش دولتی این مذاکرات را پیش برده است.

اتاق بازرگانی ایران و کره‌جنوبی چه نقشی در وصول ‌های ایران دارد؟ /  بیشتر شرکت‌های کره‌ای از کشور خارج شدند
کد خبر: 458766
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ۰۸:۱۸:۰۰

اعتمادآنلاین| دبیر اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی گفت: با خروج امریکا از برجام و اعمال شدیدترین تحریم ها بر علیه کشورمان تجارت ایران و کره جنوبی به سمت صفر میل کرده است و تنها چند شرکت خصوصی از طریق مسیرهای خاص با شرکت‌های کره ای در ارتباط هستند.

«پویا فیروزی»، دبیر اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی، در خصوص پرداخت بدهی کره جنوبی به ایران و سفر هیات کره ای به کشورمان گفت: اتاق ایران و کره جنوبی به عنوان بخش خصوصی در این مذاکرات حضور نداشته و بخش دولتی این مذاکرات را پیش برده است و امیدواریم هرچه زودتر بدهی کره جنوبی به کشورمان پرداخت شود.

او افزود: به طرف کره‌ای پیشنهاد داده شد کالاهای غیرتحریمی به جای پول دریافت شود و بتوانیم دارو، تجهیزات پزشکی و مواد غذایی وارد کشور کنیم. همچنین در خصوص واردات مواد اولیه، ماشین آلات و مواد بهداشتی از کشور کره بحث هایی صورت گرفته است.

فیروزی در خصوص آینده روابط تجاری ایران و کره جنوبی، اظهار کرد: در زمان اعمال تحریم های جدید از سوی امریکا و محدویت‌های مالی، بیشتر شرکت‌های کره‌ای از کشور خارج شدند و تعداد کمی هم که در ایران فعالیت داشتند به دلیل تکمیل قرارداد‌ها بود و با پایان این قراردادها دیگر علاقه ای به ادامه فعالیت در کشور نداشتند.

او ادامه داد: با ادامه اعمال شدیدترین تحریم ها بر علیه کشورمان تجارت بین ایران و کره جنوبی به سمت صفر میل کرده است و تنها چند شرکت خصوصی از طریق مسیرهای خاص با طرف کره‌ای در ارتباط هستند و مشکلات عدم به نتیجه رسیدن مذاکرات ایران و کره جنوبی در خصوص پرداخت بدهی سئول به تهران چندان تاثیری بر روابط تجاری بین دو کشور ندارد.

دبیر اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی تاکید کرد: بدهی کره جنوبی به ایران بیشتر به دلیل صادرات نفت و مواد پتروشیمی بوده که مربوط به دولت می شود و سهم بخش خصوصی از این بدهی به دلیل عدم تجارت گسترده و مستقیم با کره، بسیار ناچیز است. البته پیش‌بینی می شود شرکت‌های کره‌ای قرارداد‌های محدود تجاری خود را با شرکت های ایرانی مورد بازنگری قرار دهند.

منبع: برنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها