کد خبر: 458769
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ۰۸:۲۳:۴۱
| |

چرا بورس ریزشی شد؟

عضو سابق شورای عالی بورس گفت: سود و زیان، طبیعت بورس است اما گروهی که در زمان روند صعودی شاخص و قیمت‌ها وارد بازار شدند، در افت شاخص زیان فاحشی دیدند و این باعث شد تا بسیاری از این افراد با زیان‌های سنگین از این بازار خارج شوند.

چرا بورس ریزشی شد؟
کد خبر: 458769
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ۰۸:۲۳:۴۱

اعتمادآنلاین| عضو سابق شورای عالی بورس گفت: سود و زیان، طبیعت بورس است اما گروهی که در زمان روند صعودی شاخص و قیمت‌ها وارد بازار شدند، در افت شاخص زیان فاحشی دیدند و این باعث شد تا بسیاری از این افراد با زیان‌های سنگین از این بازار خارج شوند.


مصطفی حقیقی مهمانداری در تحلیلی از وضعیت بازار سرمایه و دور جدید ریزش قیمت‌ها گفت: وقایع یاد شده به دلیل رفتار اشتباه گروه‌های تازه وارد بود، زیرا ذات و ماهیت بازار سرمایه، سود و زیان است، سودهای اولیه و ابتدای سال به مذاق این افراد شیرین بود، اما تحمل زیان را نداشتند و در بدترین شرایط از بازار خارج شدند.

وی با اشاره به اینکه استقبال مردم و ورود نقدینگی قابل توجه، باعث رشد هیجانی شاخص کل و قیمت سهام در ماه‌های ابتدایی سال شد، گفت: بسیاری از افراد در آن دوران خانه، خودرو، طلا و بسیاری از دارایی‌های خود را برای ورود به بازار فروختند که برای این گروه‌ها گرفتاری‌هایی ایجاد شد و بسیاری از این افراد دچار زیان شدند.

وی خاطرنشان کرد: این گروه هیجان‌زده و بی‌تجربه سهام خود را در بالاترین قیمت خرید کردند و در پایین‌ترین قیمت فروختند که به دلیل بی‌تجربگی و ناآگاهی این افراد بود. اصل فعالیت در بورس این است که در صف فروش و پایین‌ترین قیمت بخرید و در صف خرید و بالاترین قیمت بفروشید.

به گفته حقیقی مهمانداری، هنوز هم باقی مانده این گروه در بازار با ریزش بازار بی‌دلیل اقدام به فروش‌های بی‌منطق و به دور از تحلیل می‌کنند و این رفتار در یک ماه و نیم گذشته همچنان تکرار می‌شود.

منبع: خبرآنلاین

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها