کشف یک مزرعه بیت کوین در ورامین

رئیس شرکت توزیع برق شهرستان ورامین گفت: با کشف یک مزرعه استخراج پول مجازی «بیت کوین» در شهرک صنعتی خیرآباد ورامین، 206 دستگاه ماینر کشف و ضبط شد.

کشف یک مزرعه بیت کوین در ورامین
کد خبر: 458775
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ۰۸:۴۶:۴۴

اعتمادآنلاین| رئیس شرکت توزیع برق شهرستان ورامین گفت: با کشف یک مزرعه استخراج پول مجازی «بیت کوین» در شهرک صنعتی خیرآباد ورامین، 206 دستگاه ماینر کشف و ضبط شد.

مسلم حاجی مزدرانی گفت: نیروهای شرکت توزیع برق شهرستان ورامین در جریان بررسی وضعیت مصرف برق در مناطق مختلف شهرستان، موفق به شناسایی و کشف یک مزرعه استخراج پول مجازی (بیت کوین) در شهرک صنعتی خیرآباد شدند.

وی اظهار داشت: در این مزرعه، روزانه یکهزار و 500 آمپر برق، مطابق نیاز 150 منزل مسکونی در طول شبانه روز مصرف می‌شد که نقش بسیار زیادی در کمبودهای ایجاد شده در حوزه برق داشت.

رئیس شرکت توزیع برق ورامین تأکید کرد: هیچ واحدی مجوز استفاده از برق برای استخراج بیت کوین را ندارد و این کار، غیرقانونی و جرم محسوب می‌شود.

وی گفت: قطع برق این مزرعه قطع، دستگاه‌های ماینر توقیف و برای متصدی آن پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع داده شد.

مزدرانی خاطرنشان کرد: هفته گذشته نیز یک مزرعه استخراج بیت کوین با 22 دستگاه ماینر در ورامین کشف شده بود تا شمار ماینرهای کشف شده در این شهرستان طی دو سال گذشته به بیش از 2 هزار و 500 دستگاه برسد.

در گذشته پول مجازی (بیت کوین) پیش از این با استفاده از رایانه های خانگی تولید می شد اما در سال های اخیر دستگاه های مخصوص تولید این پول مجازی (ماینر) ساخته شده است که واردات و استفاده از آنها در ایران غیر مجاز است.

ورامین در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها