استاندار گیلان، در نشست با دبیران احزاب و اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات در استان:

همه ارکان حاکمیت و آحاد جامعه، همسو با یکدیگر باید بکوشند تا حقوق شهروندی و کرامت انسانی حفظ و رعایت شود

ارسلان زارع استاندار گیلان، در نشست با دبیران احزاب و اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: احزاب، چرخ دنده های نظام های دموکراتیک هستند و فعالیت آنها نباید فصلی و مقطعی باشد.

همه ارکان حاکمیت و آحاد جامعه، همسو با یکدیگر باید بکوشند تا حقوق شهروندی و کرامت انسانی حفظ و رعایت شود
کد خبر: 458959
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۶ ۱۹:۰۹:۳۱

اعتمادآنلاین| ارسلان زارع استاندار گیلان، در نشست با دبیران احزاب و اعضای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات گیلان با تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا (س) اظهار کرد: احزاب، چرخ دنده های نظام های دموکراتیک هستند و فعالیت آنها نباید فصلی و مقطعی باشد.

وی ابراز امیدواری کرد که تمامی ارکان موثر در مشارکت و رقابت، به گونه ای تمهیدات را فراهم کنند که زمینه حضور پررنگ همگان در این انتخابات فراهم آید.

وی افزود: دولت تدبیر و امید از همان روزهای نخست، زمینه‌ توسعه فعالیت احزاب را فراهم آورد که تسریع در ثبت رسمی و صدور مجوزهای قانونی برای احزاب جدید نیز، مهر تاییدی بر این ادعاست.

وی ادامه داد: رئیس‌جمهوری بر عهدی که در حوزه های مختلف با ملت ایران بسته، پایبند است و تحقق برنامه های اقتصادی و رشد اقتصاد کشور در سال های دولت یازدهم شاهدی بر این امراست.

استاندار گیلان تشدید تحریم های ظالمانه وغیرقانونی بویژه طی سال های اخیر را یادآور شد و گفت: مردم مقابل تحریم‌ها و فشارهای دشمنان ایستادگی کرده اند و دولت هم با همه دشواری ها و تنگناها، نهایت تلاش خود با اولویت و محوریت منافع ملی برای به دوش کشیدن بار امانت مردم انجام داده است.

وی پیگیری مطالبات اجتماعی، نقد سازنده، تولید محتوا و خوراک فرهنگی مناسب توسط احزاب را مباحثی با اهمیت خواند و گفت: همه ارکان حاکمیت و آحاد جامعه، همسو با یکدیگر باید بکوشند تا حقوق شهروندی و کرامت انسانی حفظ و رعایت شود.

دکتر زارع با تاکید بر ضرورت اولویت قرار دادن حفظ امنیت و آرامش و تقویت همبستگی در جامعه، به شاخص های خوب امنیتی در استان اشاره و تصریح کرد: مردم گیلان در کسب این امر، همکاری و نقش موثری داشته اند.

وی با اشاره به اجرای پروژه های متعدد در استان اضافه کرد: برخی پروژه‌های عمرانی همچون راه‌آهن و آزادراه، نه‌تنها برای گیلان بلکه در سطح ملی و فراتر از آن دارای اهمیت هستند.

وی با بیان اینکه برخی پروژه‌های مهم استان از جمله بیمارستان های تالش و لنگرود در سالجاری تکمیل شده اند، گفت: به دنبال شیوع کرونا، اعتبارات مناسبی بویژه برای تجهیز بیمارستان های استان اختصاص یافت.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه های عمرانی، رعایت اصول زیست محیطی از اهمیت بالایی برخوردارند چراکه معتقدیم هیچ توسعه ای بهتر از توسعه پایدار نیست.

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: تلاش شده از ظرفیت‌های قانونی در مسیر یادشده بهره‌مند شویم و مباحثی همچون ساماندهی تالاب انزلی و دیگر معضلات این حوزه از این بستر پیگیری شود.

وی ممانعت از تغییر کاربری ها را نمونه ای از اقدامات در مسیر جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و محیط زیست خواند و با اشاره به اجرای طرح زراعت چوب در استان افزود: در فاز نخست اجرای این طرح، شش هزار و 600 هکتار از اراضی استان شناسایی و واگذاری دو هزار و 500 هکتار آن انجام، و فرآیندهای قانونی واگذاری یک هزار و 500 هکتار نیز در دست اقدام است.

دکتر زارع خاطرنشان کرد: در حوزه اقتصاد تلاش می کنیم با برنامه‌ریزی مناسب نرخ بیکاری استان را به نرخ تک رقمی کاهش دهیم که در این مسیر اقداماتی از جمله برنامه زمانبندی برای تعیین تکلیف واحدهای تملک شده بانک‌ها، ارتقای سطح تولید کارخانه‌ها و حل مشکل سرمایه در گردش واحدهای تولیدی استان صورت گرفته است.

وی ارائه تسهیلات به فعالان اقتصادی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان را از دیگر اقدامات در جهت توسعه فضای کسب و کار و رشد اقتصادی استان خواند و افزود: در تلاشیم در فرصت باقی مانده از دولت دوازدهم بسیاری از طرح های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

دکتر زارع مشارکت های مردمی در فعالیت های فرهنگی و اجتماعی را با اهمیت دانست و گفت؛ در جریان مدیریت مقابله با کرونا مردم استان همکاری های خوبی داشته اند.

وی در خصوص انتصابات خاطرنشان کرد: سعی کرده ایم با رعایت شایسته سالاری، میانگین سنی مدیران را کاهش دهیم و با بکارگیری تعدادی از بانوان شایسته و توانمند در سطوح مختلف مدیریتی، جزو برترین‌ها در کشور باشیم.

استاندار گیلان گفت: البته همواره اهتمام بر این بوده ازظرفیت های همراه دولت در سمت های مدیریتی به کار گرفته شوند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها