کد خبر: 459280
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۸ ۱۴:۰۹:۰۶
| |

شاهین محمدصادقی، مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور:

اجرای طرح شهید سلیمانی در استان گیلان با موفقیت روبرو بود

شاهین محمدصادقی، مسئول بسیج جامعه پزشکی کشوربه چالش‌های کرونایی گیلان اشاره کرد و گفت: این استان با توجه به سیاحتی بودن و تراکم بالای آن پس از تهران و البرز و همچنین از آنجا که محل تردد بسیاری از استان‌ها است، به شدت می‌تواند گرفتار ویروس کرونا شود.

اجرای طرح شهید سلیمانی در استان گیلان با موفقیت روبرو بود
کد خبر: 459280
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۸ ۱۴:۰۹:۰۶

اعتمادآنلاین| شاهین محمدصادقی، مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور عصر روز گذشته درشهر رشت، به چالش‌های کرونایی گیلان اشاره کرد و گفت: این استان با توجه به سیاحتی بودن و تراکم بالای آن پس از تهران و البرز و همچنین از آنجا که محل تردد بسیاری از استان‌ها است، به شدت می‌تواند گرفتار ویروس کرونا شود.

او بر ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و اجرای سخت‌گیرانه محدودیت‌های کرونایی در گیلان تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه گیلان هم‌مرز با استان مازندران است و 10 شهرستان استان همسایه آن در وضعیت قرمز بیماری قرار دارد، می‌طلبد که رعایت شیوه نامه بهداشتی و پیگیری مسئولان در این استان تشدید شود.

مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور با بیان اینکه اجرای طرح شهید سلیمانی در استان گیلان با موفقیت روبرو بود، اظهار داشت: در رتبه‌بندی‌های این طرح، گیلان جزء استان‌های نخست در اجرای طرح ملی شهید سلیمانی است.

محمدصادقی با ابراز نگرانی از سهل‌انگاری و بی‌توجهی برخی‌ها در مواجهه با ویروس کرونا گفت: امروزه کار ما در طرح شهید سلیمانی نیمه تمام است و ما بیم آن داریم که کنترل بیماری با سهل‌انگاری‌ها از دست خارج شده و آتش این بیماری به خرمن مردم بیفتد.

او بر لزوم دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی مقابله با کووید 19 تأکید کرد و افزود: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، شناسایی بیماران، جداسازی افراد ناقل از سالم و همچنین حمایت از اقشار آسیب‌پذیر در این طرح توسط مسئولان مورد توجه قرار می‌گیرد.

مسئول بسیج جامعه پزشکی کشور با ابراز امیدواری از آینده طرح شهید سلیمانی تصریح کرد: اگر تمام مواردی که در این طرح به آن تأکید شد، دنبال شود می‌توانیم به‌جرأت اعلام کنیم که میزان بیماری در کشور به صفر نیز نزدیک خواهد شد.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها