رکوردشکنی در بازار آنلاین فیلم آسیا / عبور از مرز 30 میلیارد دلار

درآمد بازار آنلاین فیلم آسیا برای اولین بار در سال 2020 میلادی از مرز 30 میلیارد دلار عبور کرد.

رکوردشکنی در بازار آنلاین فیلم آسیا / عبور از مرز 30 میلیارد دلار
کد خبر: 459285
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۸ ۱۴:۲۱:۵۳

اعتمادآنلاین| نتایج یک پژوهش جدید نشان می‌دهد بازار آنلاین فیلم آسیا سال گذشته میلادی، برای اولین بار در تاریخ، بیش از 30 میلیارد دلار درآمد داشت. در سال 2020 همچنین برای اولین بار درآمد حاصل از اشتراک‌های پولی در این منطقه به درآمد حاصل از تبلیغات رسید. بدون در نظر گرفتن بازار بزرگ سینمایی چین، پیش‌تر بخش عمده درآمد بازار آنلاین فیلم در آسیا از پلتفرم ویدئو به درخواست متکی به تبلیغات (AVOD) بود، اما این تفاوت در حال کاهش است.

این آمار هفته جاری به عنوان بخشی از یک مطالعه گسترده با عنوان Asia Pacific Online Video & Broadband Distribution 2021 از سوی گروه تحقیقاتی مدیا پارتنرز اژیا منتشر شد. به استناد یافته‌های این مطالعه، منطقه آسیا در سال 2020 در مجموع 30 میلیارد و 500 میلیون دلار از بخش فیلم آنلاین درآمد داشت. محققان پیش‌بینی می‌کنند این درآمد با رشد میانگین سالانه 12 درصد، در سال 2025 میلادی به 54 میلیارد و 500 میلیون دلار برسد.

درآمد بازار فیلم آنلاین چین نیز با 14 درصد افزایش در سال 2020 به 14 میلیارد دلار رسید و پیش‌بینی می‌شود این رقم با نرخ رشد سالانه 16 درصد، تا سال 2025 میلادی به 30 میلیارد دلار برسد.

پلتفرم‌های جهانی پخش اینترنتی فیلم و سریال نیز در یک سال گذشته در حوزه ویدئو به درخواست به شرط اشتراک (SVOD) عملکرد موفقی داشتند. براساس تخمین‌های گروه تحقیقاتی مدیا پارتنرز اژیا، نتفلیکس سال 2020 به لطف استقبال در کشورهایی چون ژاپن، کره جنوبی و استرالیا و محبوبیت محتوای آسیایی (محصولات ژاپنی و کره‌ای) و فیلم‌های دست اول جهانی خود در آسیا اقیانوسیه حدود 2 میلیارد و 500 میلیون دلار درآمد داشت. نتفلیکس آمار درآمد خود از آسیا را به تفکیک کشورهای مختلف منتشر نمی‌کند.

سرویس اینترنتی دیزنی پلاس نیز سال 2020 را با 30 میلیون مشترک در آسیا به پایان رساند که 25 میلیون نفر از آنها از هند و باقی از کشورهای اندونزی، استرالیا، نیوزیلند و ژاپن بودند.

براساس پیش‌بینی محققان، اگرچه رشد تعداد مشترکان این دست از سرویس‌ها در سال 2021 کاهش می‌یابد و تولید محتوای جدید در نیمه اول این سال همچنان تحت تاثیر همه‌گیری کرونا باقی خواهد ماند، اما مقیاس و سرعت سرمایه‌گذاری روی محتوای درجه یک این سرویس‌ها به حدی است که نرخ اشتراک مشتریان جدید در میان مدت همچنان بالا باقی می‌ماند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها