کد خبر: 459296
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۸ ۱۵:۰۱:۰۸
| |

مسافران قشم 42 درصد کم شد

مدیرکل فرودگاه قشم از کاهش 42 درصدی مسافر طی 9 ماه نخست امسال و کاهش 45 درصدی پروازها نسبت به سال گذشته، خبر داد.

مسافران قشم 42 درصد کم شد
کد خبر: 459296
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۸ ۱۵:۰۱:۰۸

اعتمادآنلاین| غلامرضا دهقانی‌زاده اظهار کرد: اکنون به‌طور مرتب پرواز بین مسیرهای داخلی همچون تهران، مشهد، اصفهان، شیراز و گرگان و همچنین بین مسیرهای خارجی دوبی و مسقط برقرار است.

دهقانی زاده با بیان اینکه تاکنون کنسلی پرواز در این فرودگاه به دلیل نقص فنی یا بدی هوا رخ نداده است، افزود: مدتی پیش یک کنسلی در فرودگاه داشتیم که ارتباطی با فرودگاه نداشت و آنچه به وقوع پیوست مربوط به چارتر کننده پرواز بود.

مدیرکل فرودگاه قشم اظهار کرد: مطابق آمار، میزان تردد مسافر طی 9 ماه امسال، نسبت به 9 ماه سال گذشته، حدود 42 درصد کاهش داشته است که علت عمده آن، شیوع کرونا بوده است.

وی با بیان اینکه به‌رغم همه رخدادهای منطقه، امنیت پرواز در آسمان خلیج‌فارس و تنگه هرمز برقرار است، خاطرنشان کرد: اکنون پروازها به‌راحتی انجام می‌شوند و هیچ‌گونه مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

دهقانی زاده گفت: در حال حاضر تنها مشکلی که وجود دارد، مربوط به شیوع بیماری کرونا است که در این زمینه نیز در فرودگاه قشم، به‌طور کامل پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شوند و با تمهیدات در نظر گرفته شده و اتصال سیستم صدور کارت پرواز به سامانه ماسک وزارت بهداشت، امکان جابه‌جایی مسافر مبتلا به کرونا در این فرودگاه وجود ندارد.

مدیرکل فرودگاه قشم با اشاره به پروژه‌های در حال احداث در این فرودگاه گفت: اکنون دو پروژه در فرودگاه قشم؛ یکی ساختمان تکنیکال بلاک (برج مراقبت) و دیگری نصب سیستم ILS در دست اقدام است.

وی عنوان کرد: همچنین پروژه Duty-free shops نیز از سوی سرمایه‌گذار در حال تکمیل شدن است که تا پایان سال قرار است به افتتاح برسد.

فری شاپ ها یا تکس فری ها به فروشگاه‌های بزرگ واقع در فرودگاه‌هایی گفته می‌شود که برای خرید ارزان‌تر توریست‌ها راه اندازی شده و معمولاً در فرودگاه‌های بین المللی پُر تردد و با گردشگر بالا و مناطق آزاد که از پرداخت مالیات معافند، ایجاد می‌شود؛ عمده کالاهای موجود در این فروشگاه‌ها، کالاهای گیفت (هدیه) یا سوغاتی هستند که برای توریست‌هایی که امکان خرید این کالاها از شهرهای گردشگرپذیر را ندارند، فراهم شده و صرفه اقتصادی بیشتری دارد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها