سعید جلیلی نامزد جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 است؟

کنعانی‌مقدم گفت: سعید جلیلی از افرادی است که بیشتر از بقیه در معرض نامزدیِ جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری قرار دارد.

سعید جلیلی نامزد جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 است؟
کد خبر: 459298
|
۱۳۹۹/۱۰/۲۸ ۱۵:۰۴:۲۰

اعتمادآنلاین| حسین کنعانی مقدم دبیرکل حزب سبز با اشاره به اختلافات درونی جبهه پایداری و اصولگرایان گفت: بعد از اینکه احمدی نژاد در دوره اول با همراهی اکثریت جریان اصولگرایی و جبهه پایداری روی کار آمد، در دوره دوم ریاست جمهوری او شاهد یک چرخش آشکار از وی شدیم.

او ادامه داد: تا جایی که نزدیکان او هم از وی روی گردان شدند، بعد از این جریان، پایداری با بخشی از جریان اصولگرا دچار زاویه شد و ما شاهد این بودیم که بخشی از جریان پایداری در راستای حفظ خودش تلاش کرد در مخالفت با احمدی نژاد چندان واکنش نشان ندهد، این موضوع باعث شد که مخالفت در بین جریان اصولگرایی ایجاد شود.

کنعانی مقدم درباره افزود: معتقدم که جبهه پایداری به دنبال نامزد انتخاباتی خودش است و با علی لاریجانی و محمدباقر قالیباف حاضر به ائتلاف نبوده و در تلاش برای مطرح کردن خودش است، در نهایت باید منتظر ماند و دید چه کسی پیروز رقابت ریاست جمهوری 1400 خواهد شد.

فعال اصولگرا درباره نامزد اصلی جبهه پایداری برای انتخابات ریاست جمهور سال آینده هم گفت: هنوز نامزد اصلی خودشان را مطرح نکردند، اما سعید جلیلی یکی از افرادی است که بیشتر در معرض نامزدی قرار دارد.

دبیرکل حزب سبز درباره احتمال حضور آیت الله رئیسی در انتخابات ریاست جمهوری هم گفت: من بارها عنوان کردم که بهتر است روسای قوا حق شرکت در انتخابات را نداشته باشند، زیرا امکانات فراوانی را در اختیار دارند و این حق رقابت را از سایرین سلب خواهد کرد.

او خاطرنشان کرد: اما آیت‌الله رئیسی یکی از افرادی است که اگر به میدان بیاید اکثر اصولگرایان روی او اجماع خواهند کرد، اما باید دید که می تواند از قوه قضائیه خارج شود و این مجوز را دارد یا خیر، شانس او هم بیشتر از قالیباف است.

فعال اصولگرا گفت: همه جریان ها شعارشان این است که به دنبال وحدت و اصول انقلاب و ... هستند؛ اما باید دید که در عمل چه اتفاقی خواهد افتاد و چه کسانی واقعا روی پیمان های خود می ایستند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها